Beemster Kaas: 'Lokaal komt niet uit La France maar van Frans'

Beemster Kaas: 'Lokaal komt niet uit La France maar van Frans'
  • Food-en-retail
  • 7 apr 2021 @ 11:51
  • 6261 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodCreatieMarketing

Koop lokaal. Dat is geen hippie mantra of social media hype. 'Het is de nieuwe standaard voor een duurzamere en eerlijkere wereld in ons alledaagse leven. Lokale producten zijn verser, beter verbouwd, met een lagere footprint', stelt Beemster Kaas, dat hier een nieuwe campagne aan vastknoopt.

Want Beemster kaas is zo’n lokaal product. Het is een van de merken van Cono Kaasmakers, een kleine boerencoöperatie van zo’n 425 boeren, die gezamenlijk de volledige keten beheersen. Dagelijks werken die hard om op een zo duurzaam mogelijke manier kaas te maken. Van het grasrijke voer voor de koe tot de kaas op je boterham en bij de borrel.

'Wij zeggen al jaren dat echte kaas uit de Beemster komt', aldus Nicole van Gorp, Lead Marketing & Communicatie bij Beemster kaas. 'Helaas weten maar weinig mensen dat die echte kaas volledig lokaal en klimaatneutraal wordt gemaakt. Terwijl we daar in de Beemster juist zo ontzettend trots op zijn.'

Daarom komt Beemster met een campagne die de kracht van lokaal viert en laat zien hoe Beemster al generaties lang lokaal wordt gemaakt. Met alle voordelen daarvan, zoals koeien die heel veel buiten staan, die grasrijk GMO-vrij voer krijgen, van boeren die naast melk ook groene stroom leveren, aan een klimaatneutrale kaasmakerij; en het sociaal maatschappelijke aspect van zorgboerderijen en boerderijwinkels.

De campagne bestaat uit een TV commercial, online videos op social media, abri’s, digital outdoor en radio. De campagne is bedacht, ontwikkeld en geregisseerd door  Hugo van Woerden en Philip Brink, beter bekend als de tandem 'Philip&Hugo'. De strategie lag in handen van Edith Janson en de productie bij Francine van der Lee. 'Ook in de voedingsbranche rukt het keizerrijk der Big Corporates nog steeds op. Gelukkig houdt één dorpje dapper stand - of beter gezegd één polder', reageert het duo.

De campagne is nu live. Bekijk de nieuwe film in het venster hieronder.
(PvWK)

credits
Opdrachtgever Beemster Kaas: Nicole van Gorp, Lisanne Wisman en Renate van Dijk
Creatie/Regie: Philip&Hugo (Hugo van Woerden en Philip Brink)
Productie: Francine van der Lee en Bo Polak
Strategie: Edith Janson
Camera: Tim Kerbosch
Editing: Pim van der Pas (MRTN) en Martin Heijgelaar (MRTN)
Grading: Erik van den Heuvel (De Grot)
Online: Robin Hancock (De Grot)
Geluid: Haai Faai Deluxe



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken