BCC en Blokker zoeken synergie
- Food-en-retail
- 10 nov 2021 @ 11:15
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 nov 2021 @ 11:15
- Sjaak Hoogkamer
BCC opent op 11 november haar allereerste shop-in-shop bij Blokker aan de Gedempte Gracht 36 in Zaandam. BCC gaat deze maand ook een deel van haar assortiment online verkopen via Blokker.nl.
De winkel in Zaandam is volgens Blokker voor de opening aangepast qua lay-out en sfeer en wordt door Blokker gezien als ‘de winkel van de toekomst waar nieuwe modules en concepten worden uitgetest zoals al eerder coffee-to-go, en zelfscankassa’s.’
Op slechts 40m2 van de in totaal 460m2 oppervlakte worden alle BCC producten, zelfs koelkasten, wasmachines en drogers aangeboden. Dit is mogelijk door de introductie van een digitale tool die gebruik maakt van een levensgroot beeldscherm waar producten op ware grootte kunnen worden bekeken. Met deze interactieve tool kunnen klanten bovendien het afgebeelde product virtueel openen, bijvoorbeeld om te zien hoe een koelkast er van binnen uitziet.
Verder bestaat het BCC assortiment uit producten die complementair zijn aan het Blokker assortiment zoals volautomatische koffiezetapparaten, tv’s en smarthome producten, inclusief bijpassende accessoires. Alle producten uit het BCC assortiment kunnen worden besteld en bezorgd via home delivery of click & collect.
Online zien BCC en Blokker ook commerciële kansen en kunnen klanten op Blokker.nl een deel van de producten uit het BCC assortiment bestellen zoals witgoed en televisies.
Blokker werkt online al sinds 2016 samen met externe verkooppartners, en de toevoeging van het BCC assortiment is volgens het concern een verrijking van het aanbod. Voor BCC sluit de samenwerking aan bij de partnerstrategie die zij een paar jaar geleden heeft ingezet met Bol.com en Wehkamp.
Herman Bramer, CEO van BCC: ‘De inzet van een digitale tool om ons witgoed assortiment digitaal in de winkel aan te bieden, is een belangrijke stap in het mogelijk maken van een compactere winkel als deze shop-in-shop. Hiermee is lokale aanwezigheid van BCC in potentie mogelijk op een grote hoeveelheid locaties door heel Nederland.’
Jeanine Holscher, CEO van Blokker: ‘Doordat het assortiment van BCC complementair is aan onze producten, bieden wij klanten van zowel Blokker als BCC, zowel online als offline, een veelzijdige en innovatieve winkelervaring die hopelijk hun verwachtingen overtreft.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes