Bever lanceert geen Black maar For Future Friday
- Food-en-retail
- 24 nov 2021 @ 14:49
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 nov 2021 @ 14:49
- Sjaak Hoogkamer
Buitenwinkel Bever komt met een duurzaam alternatief voor Black Friday. In plaats van consumenten met kortingen te verleiden om nog meer producten aan te schaffen, biedt Bever iedereen aan op vrijdag 26 november gratis hun outdoorkleding en -schoenen te laten opknappen en repareren.
Met het introduceren van For Future Fridays wil de buitenwinkelketen klanten helpen een duurzamere keuze te maken.
Het is de derde duurzame actie die Bever in een korte periode organiseert. Naast de introductie van een eigen duurzame kledingcollectie en Our Planet-keurmerk is ook For Future Fridays volgens Bever onderdeel van de strategie van de bekende buitenwinkelketen: de consument een duurzame keuze laten maken.
Bewustzijn duurzaamheid bij consumenten vergroten
Marjolein Vendrig (zie foto boven), director Marketing: ‘Bij Bever geloven we in een wereld waarin spullen langer meegaan. Dat klinkt misschien verrassend, maar iets nieuws kopen kan altijd nog. Door goed voor je buitenproducten te zorgen gaan ze veel langer mee. Waarom iets nieuws kopen als je eigen product nog langer meekan? Ik ben blij dat we met deze campagne het bewustzijn van consumenten en onze eigen bijdrage aan een duurzamere wereld kunnen vergroten zodat ook volgende generaties van buiten kunnen genieten.’
Gratis onderhouds- en reparatieservice
Het laten repareren van outdooruitrusting is niet nieuw bij Bever. Gelijktijdig met hun recycleproject introduceerde de buitenwinkelketen twee jaar geleden al de reparatieservice. Hier wordt alleen wel altijd een kleine vergoeding voor gevraagd en de reparatie wordt niet ter plekke uitgevoerd. Op 26 november worden de kledingreparaties daarentegen gratis en zoveel mogelijk direct uitgevoerd en krijgen schoenen naast de standaard ‘APK-check’ een gratis uitgebreide onderhoudsbeurt waarmee de levensduur wordt verlengd. Vanwege de Corona-ontwikkelingen kan outdoorkleding langer worden ingeleverd (t/m 3 december 2021) om gratis gerepareerd te worden.
Volgens Rutger Houweling, manager Marketing & Communicatie, is het belangrijk dat deze boodschap nu landelijk wordt verspreid. Houweling: ‘Het repareren en onderhouden van outdoorkleding en -schoenen doen we al veel langer, maar dat hebben we nog niet eerder zo actief gepromoot als we in de aankomende weken gaan doen. Door over de campagne te communiceren zowel op de radio als online en via onze eigen kanalen hopen we steeds meer consumenten bewust te maken van wat ze kunnen doen om hun ecologische voetafdruk te beperken.’
For Future Fridays vindt plaats op vrijdag 26 november 2021 in zes Bever-filialen: Leidschendam, Houten, Eindhoven, Amsterdam Gelderlandplein, Groningen en Hengelo. Voor meer informatie: https://www.bever.nl/forfuturefridays.html
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes