Primera is ABN Amro Retailer of the Year 2021-2022

Primera is ABN Amro Retailer of the Year 2021-2022
  • Food-en-retail
  • 2 nov 2021 @ 11:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardWinkelenMarketing

Primera is uitgeroepen tot ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’. De Fietsspecialist sleept de eretitel ‘Beste Winkelketen van Nederland’ in de wacht en FuturumShop won de ‘Webshop Award’. Hier het overzicht met alle winnaars (foto).

Hans Geels van Dille & Kamille, is winnaar van de vakprijs ‘ABN Amro Retail Executive of the Year’ 2021-2022 en het managementteam van Omoda is uitgeroepen tot het ‘ABN Amro Retail Managementteam of the Year’ 2021-2022. De ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ 2021-2022 is dit jaar door Zeeman gewonnen. De awards zijn vanavond uitgereikt tijdens het ‘ABN Amro Retailer of the Year’ gala bij De Arendshoeve in Aalsmeerderbrug.

In de afgelopen maanden beoordeelden consumenten hun favoriete retailers voor de publieksprijzen ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’. Op 23 september 2021 zijn de winnaars van de categorieprijzen bekendgemaakt. Deze winnaars maakten hiermee kans op de overalltitels. Primera werd verkozen tot ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ 2021-2022 en liet hiermee de overige 41 genomineerden achter zich. In de ogen van de consument verdient Profile ‘De Fietsspecialist’ de titel ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’. FuturumShop sleepte de ‘ABN Amro Webshop Awards the Netherlands’ in de wacht.

'ABN Amro Retailer of the Year’ 2021-2022 vakprijzen

Hans Geels van Dille & Kamille won als gezegd de vakprijs ‘ABN Amro Retail Executive of the Year’ 2021-2022. Hieronder een overzicht van de volledige top 5 nominaties:

  • Ben Cornelisse (Kamera Express)
  • Marit van Egmond (Albert Heijn)
  • Hans Geels (Dille & Kamille)
  • Linda Keijzer (Xenos)
  • Michiel Witteveen (Mirage Retail Group)

Het managementteam van Omoda schreef de meeste stemmen voor de vakprijs ‘ABN Amro Retail Managementteam’ 2021-2022 op zijn naam. De vijf genomineerde managementteams:

  • Mirage Retail Group
  • Omoda
  • Picnic
  • Plus Retail
  • Rituals

De winnaars zijn vastgesteld nadat een panel van retailexperts gevraagd werd de beste executives en managementteams te nomineren. Op basis hiervan is een top 5 Retail Executives en Retail Managementteams samengesteld. Tijdens het ‘ABN AMRO Retailer of the Year’ Gala konden deelnemers hun stem uitbrengen. Nadat de stemmen van vakgenoten waren verzameld, namen de winnaars de awards in ontvangst.

Zeeman won de vakprijs ‘Sustainable Retailer of the Year’ 2021-2022. Hieronder een overzicht van de drie genomineerden:

  • Auping
  • Tony’s Chocolonely
  • Zeeman

De ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ is een juryprijs binnen het concept ‘Retailer of the Year Nederland’. De jury, bestaande uit Henk Hofstede (Sector Banker Retail ABN Amro), Bert van Son (winnaar vorig jaar en oprichter Mud Jeans), Margreet van Schaijck (Brand manager NL & BE Lush), Meike Koster (Marketing & Communication Manager Max Havelaar), Michiel van Yperen (Transitiemanager MVO Nederland), Marlot Kiveron (Sustainability Lead Otrium) en Gerwin Souman Business Development Manager Q&A), nomineerden op basis van vier criteria welke drie duurzame retailers in Nederland het beste presteren. Op het gala van de ‘Retailer of the Year’-verkiezingen kregen de deelnemers door middel van een videopitch de kans om het oordeel van de jury te beïnvloeden door hun stem uit te brengen op één van de drie genomineerden. Het juryoordeel bepaalde voor 50 procent de uitslag van de prijs. De overige 50 procent is door stemmen bepaald.
(PvWK)

Foto boven: Alle winnaars van de ABN AMRO Retailer of the Year awards 2021-2022

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken