Inkoopconflict tussen Nestlé en AH door prijsstijging 20 procent
- Food-en-retail
- 24 jan 2022 @ 08:22
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenVerkoopDistributie
- 24 jan 2022 @ 08:22
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn waarschuwt voor tekorten aan Maggi-producten, KitKat en Nescafé. De oorzaak zou een prijsconflict tussen leverancier Nestlé en AH zijn.
Albert Heijn is in een prijzenconflict verwikkeld geraakt met Nestlé. De Zwitserse a-merkfabrikant, bekend van onder meer Maggi, Nescafé, Smarties, bronwaters Perrier, S. Pellegrino, Garden Gourmet en KitKat, wil zijn prijzen met 20 procent verhogen. De supermarktketen vindt die prijsstijging onvoldoende onderbouwd. Een vergelijkbaar conflict met Mora-producent Van Geloven lijkt afgewend, laat een woordvoerder van Albert Heijn aan Nu.nl weten.
'Helaas is het gesprek met Nestlé momenteel vastgelopen. Hierdoor zijn er bepaalde Nestlé-producten momenteel niet beschikbaar', reageert de retailketen op het nieuws. Volgens Albert Heijn proberen de inkopers zo snel mogelijk tot overeenstemming te komen met Nestlé. Of er al Smarties worden gehamsterd is onbekend.
Lees hier verder.
(bron: Nu.nl, beeld: Matt & Chris Pua /Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Perrier
- bitterbal
- Nestlé
- prijs
- KitKat
- Smarties
- S. Pellegrino
- Maggi
- Nescafé
- retail
- inkoop
- AH
- Van Geloven
- Garden Gourmet
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- EasyToys en Kesbeke lanceren augurkvormige vibrator
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Kruidvat stoot bol van troon als sterkste retailmerk
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fatbike versus Pieper Bike:... 21-03-2025
- Doritos lanceert mixed reality... 21-03-2025
- Unilever verkoopt The Vegetarian... 20-03-2025
- Marit van Egmond vertrekt bij Albert... 20-03-2025
- EasyToys en Kesbeke lanceren... 20-03-2025
- Kesbeke winnaar FavorFlav Food Top... 20-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center