Inkoopconflict tussen Nestlé en AH door prijsstijging 20 procent
- Food-en-retail
- 24 jan 2022 @ 08:22
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenVerkoopDistributie
- 24 jan 2022 @ 08:22
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn waarschuwt voor tekorten aan Maggi-producten, KitKat en Nescafé. De oorzaak zou een prijsconflict tussen leverancier Nestlé en AH zijn.
Albert Heijn is in een prijzenconflict verwikkeld geraakt met Nestlé. De Zwitserse a-merkfabrikant, bekend van onder meer Maggi, Nescafé, Smarties, bronwaters Perrier, S. Pellegrino, Garden Gourmet en KitKat, wil zijn prijzen met 20 procent verhogen. De supermarktketen vindt die prijsstijging onvoldoende onderbouwd. Een vergelijkbaar conflict met Mora-producent Van Geloven lijkt afgewend, laat een woordvoerder van Albert Heijn aan Nu.nl weten.
'Helaas is het gesprek met Nestlé momenteel vastgelopen. Hierdoor zijn er bepaalde Nestlé-producten momenteel niet beschikbaar', reageert de retailketen op het nieuws. Volgens Albert Heijn proberen de inkopers zo snel mogelijk tot overeenstemming te komen met Nestlé. Of er al Smarties worden gehamsterd is onbekend.
Lees hier verder.
(bron: Nu.nl, beeld: Matt & Chris Pua /Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- inkoop
- bitterbal
- retail
- Garden Gourmet
- Nestlé
- S. Pellegrino
- Smarties
- KitKat
- Nescafé
- Maggi
- Van Geloven
- Perrier
- prijs
- AH
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- FrietHoes versterkt merkpositie met... 29-10-2025
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar... 27-10-2025
- TommyTomato voert campagne voor... 27-10-2025
- Albert Heijn herpositioneert van... 27-10-2025
- De nieuwe realiteit van retail:... 24-10-2025
- [marketeer 234] Martijn... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




