#WhatTheFanta smaakcampagne van start
- Food-en-retail
- 2 mei 2022 @ 12:59
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 2 mei 2022 @ 12:59
- Sjaak Hoogkamer
Fanta lanceert #WhatTheFanta; een jaarlijks terugkerende interactieve campagne die draait om de nieuwe, suikervrije Fanta. Om het mysterie te benadrukken, is het Fanta logo op alle #WhatTheFanta-uitingen vervangen door een groot vraagteken.
Dit jaar introduceert Fanta de smaakinformant: een insider die de geheimen over de nieuwe suikervrije #WhatTheFanta-smaakcombinaties bekend probeert te maken door hints weg te geven.
Met de campagne richt Fanta zich hoofdzakelijk op jongeren en combineert daarom online en offline-activaties. Door bijvoorbeeld de QR-code op een Fanta-verpakking of buitenreclame te scannen of door te klikken op een online swipe-up, komen zij terecht in de online WTFanta-hub. Hier kunnen zij deelnemen aan missies om, samen met de smaakinformant, de verschillende smaakcombinaties te proberen te raden.
Dynamiek, interactie en een combinatie van online en offline-spelelementen staan centraal in deze derde editie van de #WhatTheFanta campagne. Dit jaar spelen zowel Experiental Marketing (XM) als sampling een belangrijke rol in de #WhatTheFanta campagne. Onder andere door het organiseren van city-takeovers en een activatie in Walibi Holland. Gedurende zeven weekenden in mei en juni staan steden als Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven en Utrecht in het teken van de kenmerkende, roze Fantakleur.
Jelle Krikke, Brand Manager Core Brands & New Beverages bij The Coca-Cola Company: ‘Bij Fanta staat plezier centraal. Voorafgaand aan een campagne stellen we onszelf altijd de vraag ‘hoe kunnen we de dagelijkse sleur doorbreken?’, zo ook bij de lancering van de nieuwe #WhatTheFanta-campagne. Omdat dit het derde jaar van deze populaire campagne is, zijn we op zoek gegaan naar een grappige, vernieuwende activiteit om met Fanta-fans in contact te komen.’
Credits
Lokalisatie campagne: Hogarth
Experiental marketing: MegaWatt
Media inkoop: Mediacom
PR: Coopr
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers