#WhatTheFanta smaakcampagne van start

#WhatTheFanta smaakcampagne van start
  • Food-en-retail
  • 2 mei 2022 @ 12:59
  • 13469 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Fanta lanceert #WhatTheFanta; een jaarlijks terugkerende interactieve campagne die draait om de nieuwe, suikervrije Fanta. Om het mysterie te benadrukken, is het Fanta logo op alle #WhatTheFanta-uitingen vervangen door een groot vraagteken.

Dit jaar introduceert Fanta de smaakinformant: een insider die de geheimen over de nieuwe suikervrije #WhatTheFanta-smaakcombinaties bekend probeert te maken door hints weg te geven.

Met de campagne richt Fanta zich hoofdzakelijk op jongeren en combineert daarom online en offline-activaties. Door bijvoorbeeld de QR-code op een Fanta-verpakking of buitenreclame te scannen of door te klikken op een online swipe-up, komen zij terecht in de online WTFanta-hub. Hier kunnen zij deelnemen aan missies om, samen met de smaakinformant, de verschillende smaakcombinaties te proberen te raden.   

Dynamiek, interactie en een combinatie van online en offline-spelelementen staan centraal in deze derde editie van de #WhatTheFanta campagne.  Dit jaar spelen zowel Experiental Marketing (XM) als sampling een belangrijke rol in de #WhatTheFanta campagne. Onder andere door het organiseren van city-takeovers en een activatie in Walibi Holland. Gedurende zeven weekenden in mei en juni staan steden als Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven en Utrecht in het teken van de kenmerkende, roze Fantakleur.

 Jelle Krikke, Brand Manager Core Brands & New Beverages bij The Coca-Cola Company: ‘Bij Fanta staat plezier centraal. Voorafgaand aan een campagne stellen we onszelf altijd de vraag ‘hoe kunnen we de dagelijkse sleur doorbreken?’, zo ook bij de lancering van de nieuwe #WhatTheFanta-campagne. Omdat dit het derde jaar van deze populaire campagne is, zijn we op zoek gegaan naar een grappige, vernieuwende activiteit om met Fanta-fans in contact te komen.’

Credits

Lokalisatie campagne: Hogarth

Experiental marketing: MegaWatt

Media inkoop: Mediacom

PR: Coopr

           

 

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken