50.000e partner op bol.com
- Food-en-retail
- 4 aug 2022 @ 10:42
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 aug 2022 @ 10:42
- Sjaak Hoogkamer
Bol.com heeft haar 50.000e verkooppartner verwelkomd. Sinds 2011 ontwikkelt bol.com zich van webshop naar een e-commerce platform waarop Nederlandse en Belgische ondernemers, veelal MKB-bedrijven, hun artikelen verkopen.
Momenteel kunnen bol.com-klanten kiezen uit 41 miljoen verschillende artikelen. Vooral de laatste jaren zoeken ondernemers de samenwerking op, aldus bol.com, in drie jaar tijd is het aantal verkooppartners van bol.com bijna verdubbeld. In het eerste kwartaal van 2022 verliep 60% van de omzet via een verkooppartner*. Om verkopen via het platform voor ondernemers makkelijker en efficiënter te laten verlopen, is bol.com voor haar partners diensten, tools en kennis gaan aanbieden.
Met een assortiment van 41 miljoen artikelen in tientallen productcategorieën en ruim 13 miljoen Nederlandse en Belgische klanten, is bol.com in ruim twintig jaar tijd naar eigen zeggen ‘uitgegroeid tot een herkenbare verbinder tussen lokale vraag en lokaal aanbod.’
In 2020 heeft bol.com platform de grootste groei doorgemaakt, toen hebben zich meer dan 10.000 verkooppartners zich aangesloten bij het platform. Gedurende de lockdowns in de coronaperiode hebben veel ondernemers een extra verkoopkanaal gevonden bij bol.com. Met als resultaat dat het assortiment voor klanten met 12 miljoen artikelen werd uitgebreid**. Vrijwel alle bol.com-verkooppartners zijn gevestigd in Nederland of België. Een enkele keer wordt samengewerkt met een ondernemer die elders in EU gevestigd is, wanneer bol.com met haar Nederlandse en Belgische partners het assortiment niet compleet kan maken.
Oscar Hundman, Chief eCommerce Officer bij bol.com: ‘We zien dat mensen steeds vaker en meer via internet kopen. Voor lokale ondernemers betekent dit dat het interessanter is geworden om hun fysieke verkoop te versterken met online verkoop. Wij geloven in de kracht van samenwerken. Bol.com biedt verkooppartners een extra verkoopkanaal waarmee zij miljoenen klanten, ook over de grens van Nederland/België, kunnen bereiken zonder te hoeven investeren in een eigen webwinkel. Zo creëren we samen een beter aanbod voor onze gezamenlijke klanten.’
*Ahold Delhaize Q1 results 2022 (May 11 2022): Bol.com’s percentage of net consumer online sales from third-party sellers was 60% in Q1, with nearly 49,000 merchant partners active on the platform. Q1 2022 (aholddelhaize.com)
** Bol.com (2021, januari). PlatformMonitor Q4 2020.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




