Lidl kapt met aanbieden gratis laadpalen wegens energieprijs
- Food-en-retail
- 15 sep 2022 @ 08:04
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 15 sep 2022 @ 08:04
- Peter van Woensel Kooy
Retaildiscounter Lidl stopt met het aanbieden van de mogelijkheid voor klanten om gratis hun auto op te laden. Afrekenen gaat voortaan via de eigen app Lidl Plus.
Lidl bevestigt dat het stopt met het aanbieden van gratis opladen in antwoord op vragen van Distrifood. In onder andere de vestiging Huizen is dit voorlopig nog mogelijk. De torenhoge electriciteitsprijs speelt het plan parten. Er blijft echter mogelijkheid electriciteit te tanken met flinke korting, als het aan Lidl ligt.
‘Doel is dat onze klanten in de toekomst, via de Lidl Plus-app, goedkoop bij Lidl hun auto kunnen opladen’, laat Lidl in het vakmedium weten. 'Door de toename van het aantal laadpalen bij Lidl-supermarkten en de groei van het aantal electrische voertuigen op de Nederlandse weg, is het gebruik bij Lidl de afgelopen jaren sterk gegroeid. Wij hebben nu ruim 80 laadpalen. We spelen in op de behoefte en wens van onze klanten en breiden waar mogelijk het aantal laadpalen de komende jaren verder uit.’ Nederland volgt zo het moederbedrijf in Duitsland. Sinds 12 september 2022 moeten bij onze Oosterburen de Lidl-klanten ook betalen voor het opladen van hun auto’s, schreef LebensmittelZeitung onder de kop 'E-Ladesäulen werden kostenpflichtig.'
In Nederland verleidt groothandel Makro intussen zijn klanten met 's lands goedkoopste benzine. Formules als Jumbo en AH gaan as we speak in samenspraak met vastgoedbeheerder Annexum meer parkeerplaatsen met laadpalen aanbieden, zodat je net als bij Lidl je shoppingtijd handig met laadtijd kan combineren. Ook een kwestie van nuttig aanwenden van energie.
(PvWK, bronnen: LMZ, Distrifood en MT | foto: Lidl Ireland)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




