Lidl kapt met aanbieden gratis laadpalen wegens energieprijs
- Food-en-retail
- 15 sep 2022 @ 08:04
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 15 sep 2022 @ 08:04
- Peter van Woensel Kooy
Retaildiscounter Lidl stopt met het aanbieden van de mogelijkheid voor klanten om gratis hun auto op te laden. Afrekenen gaat voortaan via de eigen app Lidl Plus.
Lidl bevestigt dat het stopt met het aanbieden van gratis opladen in antwoord op vragen van Distrifood. In onder andere de vestiging Huizen is dit voorlopig nog mogelijk. De torenhoge electriciteitsprijs speelt het plan parten. Er blijft echter mogelijkheid electriciteit te tanken met flinke korting, als het aan Lidl ligt.
‘Doel is dat onze klanten in de toekomst, via de Lidl Plus-app, goedkoop bij Lidl hun auto kunnen opladen’, laat Lidl in het vakmedium weten. 'Door de toename van het aantal laadpalen bij Lidl-supermarkten en de groei van het aantal electrische voertuigen op de Nederlandse weg, is het gebruik bij Lidl de afgelopen jaren sterk gegroeid. Wij hebben nu ruim 80 laadpalen. We spelen in op de behoefte en wens van onze klanten en breiden waar mogelijk het aantal laadpalen de komende jaren verder uit.’ Nederland volgt zo het moederbedrijf in Duitsland. Sinds 12 september 2022 moeten bij onze Oosterburen de Lidl-klanten ook betalen voor het opladen van hun auto’s, schreef LebensmittelZeitung onder de kop 'E-Ladesäulen werden kostenpflichtig.'
In Nederland verleidt groothandel Makro intussen zijn klanten met 's lands goedkoopste benzine. Formules als Jumbo en AH gaan as we speak in samenspraak met vastgoedbeheerder Annexum meer parkeerplaatsen met laadpalen aanbieden, zodat je net als bij Lidl je shoppingtijd handig met laadtijd kan combineren. Ook een kwestie van nuttig aanwenden van energie.
(PvWK, bronnen: LMZ, Distrifood en MT | foto: Lidl Ireland)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Hema zet in op innovatie en duurzaamheid; begint programmatic...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




