Lidl kapt met aanbieden gratis laadpalen wegens energieprijs
- Food-en-retail
- 15 sep 2022 @ 08:04
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 15 sep 2022 @ 08:04
- Peter van Woensel Kooy
Retaildiscounter Lidl stopt met het aanbieden van de mogelijkheid voor klanten om gratis hun auto op te laden. Afrekenen gaat voortaan via de eigen app Lidl Plus.
Lidl bevestigt dat het stopt met het aanbieden van gratis opladen in antwoord op vragen van Distrifood. In onder andere de vestiging Huizen is dit voorlopig nog mogelijk. De torenhoge electriciteitsprijs speelt het plan parten. Er blijft echter mogelijkheid electriciteit te tanken met flinke korting, als het aan Lidl ligt.
‘Doel is dat onze klanten in de toekomst, via de Lidl Plus-app, goedkoop bij Lidl hun auto kunnen opladen’, laat Lidl in het vakmedium weten. 'Door de toename van het aantal laadpalen bij Lidl-supermarkten en de groei van het aantal electrische voertuigen op de Nederlandse weg, is het gebruik bij Lidl de afgelopen jaren sterk gegroeid. Wij hebben nu ruim 80 laadpalen. We spelen in op de behoefte en wens van onze klanten en breiden waar mogelijk het aantal laadpalen de komende jaren verder uit.’ Nederland volgt zo het moederbedrijf in Duitsland. Sinds 12 september 2022 moeten bij onze Oosterburen de Lidl-klanten ook betalen voor het opladen van hun auto’s, schreef LebensmittelZeitung onder de kop 'E-Ladesäulen werden kostenpflichtig.'
In Nederland verleidt groothandel Makro intussen zijn klanten met 's lands goedkoopste benzine. Formules als Jumbo en AH gaan as we speak in samenspraak met vastgoedbeheerder Annexum meer parkeerplaatsen met laadpalen aanbieden, zodat je net als bij Lidl je shoppingtijd handig met laadtijd kan combineren. Ook een kwestie van nuttig aanwenden van energie.
(PvWK, bronnen: LMZ, Distrifood en MT | foto: Lidl Ireland)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing