HappySoaps en DA starten shop-in-shop pilot
- Food-en-retail
- 30 mrt 2023 @ 13:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMVOVerkoop
- 30 mrt 2023 @ 13:00
- Peter van Woensel Kooy
Drogisterijketen DA en HappySoaps, de grootste producent van 100% plasticvrije en natuurlijke verzorgingsproducten, zijn een pilot gestart met een ‘shop-in-shop’ concept.
De DA-winkel op Terschelling en die in Assen zijn voorzien van een zeer opvallende HappySoaps belevingsdisplay en presentatiemeubel, waarmee je in de wondere plastic vrije utopische wereld van HappySoaps in stapt. De verwachting is dat door dit initiatief de rotatie van de HappySoaps producten verder zal stijgen met als gevolg dat er minder plastic in het milieu terecht komt. In totaal liggen er in de twee DA-winkels meer dan 100 verschillende producten. Denk hier aan 17 soorten shampoo bars, 13 soorten body wash bars, deodorant conditioners, tandpasta tabs en cleaning tabs. Binnenkort zullen de betrokken partijen de pilot evalueren.
De speciale pop-up store die HappySoaps enige maanden heeft gehad in Groningen is de aanleiding geweest om met DA in gesprek te gaan. ‘Wij hebben gemerkt dat als wij veel van onze producten bij elkaar plaatsen en daar apart aandacht voor vragen, dit consumenten aanzet tot aankoop van meerdere producten, aldus Marcel Koers, medeoprichter van HappySoaps.’
Hij vervolgt: ‘Ook DA ziet dat steeds meer consumenten bewustere keuze maken en kiezen voor verzorgingsproducten dat niet in plastic verpakt is en zelfs geen microplastics bevat. Met een zeer onderscheidende presentatie dat het voorkomen heeft van een’ shop-in-shop’, worden de klanten van DA-consument verleid om onze plasticvrije verzorgingsproducten te kopen. Maandelijks verkopen we nu al 125.000 Bars. We gaan op termijn zien wat de gevolgen zijn van dit initiatief op de verkoop en omzet.’
(PvWK)
Over HappySoaps
'HappySoaps is in juni 2019 opgericht door Marcel en Marco Koers. HappySoaps maakt 100% plasticvrije, milieuvriendelijke cosmetische producten zoals Shampoo Bars, Body Bars en scheerzeep. HappySoaps wil een plasticvrije cosmeticamarkt. Daarom wordt geen enkel product met plastic verpakt. Sinds kort voert het bedrijf ook een plasticvrije schoonmaaklijn. Ook voor de productie, opslag en verzending wordt geen plastic gebruikt. De verpakkingen die worden gebruiken, zijn 100% recyclebaar en komen van duurzame bronnen. HappySoaps is Beauty Angel partner van de Plastic Soup Foundation. Voor meer informatie: www.thehappysoaps.com.'
(bron: HS)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers