Mijlpaal: productie twee miljoenste Porsche in Leipzig

- Food-en-retail
- 27 dec 2023 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieShowroomtraffic
- 27 dec 2023 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
De Porsche-fabriek in de Duitse deelstaat Saksen heeft de mijlpaal van 2 miljoen geproduceerde auto’s bereikt. Het model dat als jubileum-exemplaar de productieband verliet, is een nieuwe Porsche Panamera Turbo E-Hybrid in de kleur Madeira goud metallic.
De Panamera wordt sinds de introductie in 2009 afgebouwd in Leipzig. 'Het succes van de fabriek in Leipzig is nauw verweven met de Panamera', vertelt Gerd Rupp, bestuursvoorzitter van Porsche Leipzig GmbH aan MarketingTribune. 'Zowel het model als de locatie staan symbool voor groei en verandering.'
Aanvankelijk werd de Porsche Panamera op een modellijn van de Volkswagen Group gebouwd waarbij het laatste assemblageproces in Leipzig plaatsvond. De fabriek is operationeel sinds 2002 en bouwt sinds 2016 de Panamera die sindsdien als ‘Leipziger’ door het leven gaat.
“De uitbreiding waarbij het model in z’n geheel in dezelfde fabriek gebouwd wordt was destijds een belangrijke beslissing. Nu vindt alles onder één dak plaats, van de productie van de carrosserie tot aan de laatste assemblage. Dit vormde de basis voor de introductie van nieuwe modellen en continue groei” aldus Rupp.
Porsche fabriek in Leipzig meermaals onderscheiden
Porsche is naar eigen zeggen een belangrijke pijler voor economische groei en werkgelegenheid in de regio, in de fabriek in Leipzig werken meer dan 4400 medewerkers. 'Onze medewerkers zijn heel belangrijk voor het succes, zonder hun inzet zouden we niet in staat geweest zijn om onze doelen te behalen', verklaart Rupp. In de afgelopen jaren is de fabriek ook ontwikkeld tot spil in elektromobiliteit. In de toekomst wordt het mogelijk om modellen met zowel een interne verbrandingsmotor, hybride-aandrijving of volledig elektrisch op dezelfde productielijn te bouwen. Wilt u er ook eentje? Klik hier.
(PvWK)
Het team in Leipzig bij Porsche nr. 2.000.000
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers