Mijlpaal: productie twee miljoenste Porsche in Leipzig

- Food-en-retail
- 27 dec 2023 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieShowroomtraffic
- 27 dec 2023 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
De Porsche-fabriek in de Duitse deelstaat Saksen heeft de mijlpaal van 2 miljoen geproduceerde auto’s bereikt. Het model dat als jubileum-exemplaar de productieband verliet, is een nieuwe Porsche Panamera Turbo E-Hybrid in de kleur Madeira goud metallic.
De Panamera wordt sinds de introductie in 2009 afgebouwd in Leipzig. 'Het succes van de fabriek in Leipzig is nauw verweven met de Panamera', vertelt Gerd Rupp, bestuursvoorzitter van Porsche Leipzig GmbH aan MarketingTribune. 'Zowel het model als de locatie staan symbool voor groei en verandering.'
Aanvankelijk werd de Porsche Panamera op een modellijn van de Volkswagen Group gebouwd waarbij het laatste assemblageproces in Leipzig plaatsvond. De fabriek is operationeel sinds 2002 en bouwt sinds 2016 de Panamera die sindsdien als ‘Leipziger’ door het leven gaat.
“De uitbreiding waarbij het model in z’n geheel in dezelfde fabriek gebouwd wordt was destijds een belangrijke beslissing. Nu vindt alles onder één dak plaats, van de productie van de carrosserie tot aan de laatste assemblage. Dit vormde de basis voor de introductie van nieuwe modellen en continue groei” aldus Rupp.
Porsche fabriek in Leipzig meermaals onderscheiden
Porsche is naar eigen zeggen een belangrijke pijler voor economische groei en werkgelegenheid in de regio, in de fabriek in Leipzig werken meer dan 4400 medewerkers. 'Onze medewerkers zijn heel belangrijk voor het succes, zonder hun inzet zouden we niet in staat geweest zijn om onze doelen te behalen', verklaart Rupp. In de afgelopen jaren is de fabriek ook ontwikkeld tot spil in elektromobiliteit. In de toekomst wordt het mogelijk om modellen met zowel een interne verbrandingsmotor, hybride-aandrijving of volledig elektrisch op dezelfde productielijn te bouwen. Wilt u er ook eentje? Klik hier.
(PvWK)

Het team in Leipzig bij Porsche nr. 2.000.000
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




