Eerste freezone winkelstraat een feit
- Food-en-retail
- 1 jun 2015 @ 10:08
- Link
-
Marja Ruigrok
directeur
Ruigrok | NetPanel - KlantenPolitiekWinkelen
- 1 jun 2015 @ 10:08
- Marja Ruigrok
Er zijn van die momenten dat verschillende passies ineens in elkaar overvloeien. Zo krijgt deze zomer mijn liefde voor retail en mijn ambitie voor deregulering vorm in de eerste freezone in Amsterdam. Onder de noemer 'soms duurt het even, maar dan heb je ook wat', worden mijn voorstellen voor freezones in de stad werkelijkheid. De eerste pilot vindt plaats in de Jan Evertsenstraat.
De freezone is een winkelstraat waar meer mogelijk wordt gemaakt door regels af te schaffen en te experimenteren met pop-up stores, flexibel bestemmen en mengformules. Daar ben ik super blij mee, want de enige manier om te bekijken of een freezone werkt, is om het gewoon uit te proberen. En geen betere straat om te beginnen dan de Jan Eef, een goed georganiseerde straat waar bewoners en ondernemers onder het motto 'Geef om Jan Eef' samen optrekken. Zij zijn ook enthousiast om de leegstand aan te pakken (die ook hier boven de 5% ligt, een voorwaarde om aan de pilot mee te kunnen doen, MR).
Als ondernemer en politica ben ik blij met deze plannen. Allereerst omdat ik ze zelf voorgesteld heb. ;-)
Maar vooral omdat ik geloof dat vermindering van regels, het oprekken van regels en het experimenteren met nieuwe aanpakken leidt tot nieuwe initiatieven. Een impuls die juist winkelstraten waar de leegstand hoog is wel kan gebruiken.
Kom vooral kijken of dit experiment gaat lukken en doe inspiratie en ideeën op voor je eigen gemeente.
Marja Ruigrok
directeur Ruigrok | Netpanel
In Amsterdam wordt de Jan Eef de eerste Freezone van de stad, meer info van de winkeliersvereniging klik hier.
-
Marja Ruigrok
- Werkt bij: Ruigrok | NetPanel
- Functie: directeur
- Website:http://www.ruigroknetpanel.nl/
- Profiel »
- enthousiast
- plannen
- leegstand
- pilot
- politica
- vermindering
- oprekken
- straat
- bewoners
- regels
- Jan Eef
- Jan Evertsenstraat
- georganiseerd
- winkelgebied
- Amsterdam
- voorwaarde
- ondernemer
- goed
- experimenteren
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chicken Sensation terug dankzij fanactie
- 'Albert Heijn toont geen integer merkleiderschap met blauwe...
- Productie a-merk Haagsche Hopjes stopt
- [Horecava] Cijfers foodmarkt 2024-2025 en nieuwe FSIN...
- De Koffiejongens verdriedubbelt marktaandeel biologisch
- Holland & Barrett: aandacht voor breingezondheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Blauwe Maandag op het Spui20-01-2025
- Jumbo legt na crisisjaar solide... 17-01-2025
- [marketeer 213] Thijs Gussenhoven -... 17-01-2025
- 'Albert Heijn toont geen integer... 16-01-2025
- Station Takeover bij Shell voor... 16-01-2025
- Chadli Hachani van TopParken: 'Als... 15-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day