Saint Tropez - Creditcard mee
- Food-en-retail
- 27 aug 2015 @ 11:55
- Link
-
Sabine Zurel
Shopping Queen
Sabine Zurel - Winkelen
- 27 aug 2015 @ 11:55
- Sabine Zurel
Als luxe-consument doet Sabine Zurel periodiek verslag van haar retailbelevenissen. Dit keer test zij plastic geld. 'Mijn creditcard en ik zijn dikke vriendjes. Ooit betaalde ik er een volledig uit de hand gelopen vakantie in Saint Tropez mee. Waar ik besloot om twee volle weken te blijven, in plaats van een lang weekend Voiles. Omdat ik vond dat ik daar recht op had, dat verdiend had toen, enfin u weet wel wat u zichzelf allemaal wijsmaakt als u graag iets wil.'
Voiles
'Die Voiles is de leukste periode van het seizoen. Deze klassieke zeilrace aan de Côte trekt stoere mannen in kekke zeiloutfitjes die de kade bevolken. Gestroomlijnde Van Dutch-boten met dito kapiteins die de Vips naar open zee varen om de schuin overhangende catamarans van dichtbij te bewonderen. En in de haven is het ie-de-re avond groot feest.
Op een gegeven moment kon ik niet meer pinnen. Mijn driesterren hotelletje aan zee was met ontbijt erbij toch best kostbaar. De dinertjes, roseetjes en Perriertjes tikten ook aardig aan. Die ING card bleek toen een zegen. Omdat ik in een keer een groot bedrag voor dat hotel moest aftikken en al de nodige pecunia had gespendeerd aan gewoon simpel levensonderhoud.
Club 55
Over het prijsniveau in Saint Tropez hoef ik u niets te vertellen. Een Perrier op het strand bij Le Club 55 kost zonder knipperen 8 euro. En daarvoor heeft u geen hele liter, maar een blikje van 0,33 cl. De ligstoel (20 euro), parasol (20 euro) en de nodige cappuccino’s (6 euro per stuk) zijn killing voor je bank account. Ik ben de bank nog dankbaar voor die vrij royale dekking van 2500 euro destijds. Dat heeft toen echt m’n vakantie gered.
Later voegde ik daar nog een Abn Amro business card aan toe, toen had ik er dus twee. Twee jaar geleden heb ik me laten verleiden tot een Bijenkorfcard, omdat mijn uitgavepatroon dan ondersteund zou worden door gratis te besteden shoppunten in dit winkelwalhalla. Helaas voldoet deze kaart niet. Na er deze zomer alles mee afgetikt te hebben, van twee weken Saint Tropez, dit keer wel gepland, tot een veel te dure huurauto, had ik maar €45 euro shoptegoed. #Big #Fail. Ze zien me al aankomen bij Ted Baker of Karen Millen.
Ticketspy
David Elliot, oprichter en ceo van Ticketspy.nl, een site die mij geld helpt besparen op tickets en reizen, tipte mij over de Mastercard Black. Een card waarmee je gratis toegang hebt tot 700 airport lounges around the globe. Dus nooit meer armoedig op de airport van Nice Côte d'Azur je McDonalds-diner naar binnen werken, terwijl ‘vrienden’ gegeneerd hun hoofd wegdraaien. Maar vrolijk in de business lounge aan de asperges met zalm. Dat zo’n low budget-kist eventueel vertraging heeft boeit dan ook niet meer. Je blijft net zo lang met de nieuwe Franse Vogue en een glaasje bubbels op schoot zitten tot het tijd is om te boarden. Een ontspannener einde van de vakantie is haast niet denkbaar.'
Sabine Zurel
luxe- & mystery shopper
-
Sabine Zurel
- Werkt bij: Sabine Zurel
- Functie: Shopping Queen
- Website:http://sabinezurel.nl
- Profiel »
- dollar
- card
- euro
- oprichter
- ceo
- creditcard
- Ticketspy.nl
- plastic
- reizen
- besparen
- Mastercard Black
- betalen
- site
- tickets
- David Elliot
- blog
- tip
- luxe
- kassa
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




