Netflix sluit deal met kabelaar Comcast
- Media
- 25 feb 2014 @ 10:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - TelevisieMedia
- 25 feb 2014 @ 10:29
- Redactie Media
Online videodienst Netflix betaalt de Amerikaanse kabelmaatschappij Comcast een onbekend geldbedrag om te zorgen dat haar films en series zonder problemen worden gestreamd. In ruil krijgt Netflix toegang tot het breedbandnetwerk van Comcast. De afspraak wordt gezien als een mijlpaal en kan een precedent scheppen voor toekomstige onderhandelingen van Netflix met andere breedbandaanbieders in de VS.
Deze verwachting komt van verschillende ingewijden met wie The Wall Street Journal heeft gesproken. De actie van Netflix volgt op berichten dat klanten steeds vaker last hebben van haperingen bij het streamen van series. Netflix-topman Reed Hastings zou deze slechte ontvangst niet langer kunnen accepteren.
Telecombedrijven hebben in het verleden al gewaarschuwd dat het ‘gewone' internet dichtslibt door steeds zwaardere eisen, zoals beeld op hoge kwaliteit en het razendsnelle groeiende aantal downloads. Daarom zou het niet gek zijn als bedrijven als Netflix, die veel bandbreedte gebruiken, meer moeten gaan betalen.
Eind vorige week werd bekend dat de Amerikaanse toezichthouder voor radio- en tv-uitzendingen FCC niet in beroep gaat tegen de uitspraak die een federale rechtbank vorige maand deed met betrekking tot netneutraliteit, meldt Villamedia. Netneutraliteit is het principe dat alle data op internet met dezelfde prioriteit wordt behandeld. De rechtbank sprak zich toen uit in het voordeel van het Amerikaanse telecombedrijf Verizon. De FCC kan internetproviders niet opleggen alle data op internet met dezelfde prioriteit te behandelen.
Zie ook dit artikel van The Washing Post, waarin wordt gesproken over een 'fundamentele ondermijning' van netneutraliteit.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
- Cupra en Audio Obscura onthullen 'Behind The Pulse'
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming tegen Big Tech voor
- HBO Max personaliseert sportreclame
Laatste Nieuws
- HBO Max personaliseert sportreclame11-07-2025
- OMS voegt SoundCloud en Sonos Radio... 11-07-2025
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers