Wolhalla gekozen tot Naam van het Jaar 2016
- Media
- 5 jan 2017 @ 09:49
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - BrandingAwardBekroningenMerken
- 5 jan 2017 @ 09:49
- Redactie Media
Bedrijfsnaam Wolhalla is de winnaar van de Namespotting-verkiezing Naam van het Jaar 2016. Vandaag is tijdens het programma 'Evers Staat Op' op Radio 538 de winnaar bekendgemaakt. Wolhalla is als beste bedrijfsnaam gekozen door een jury bestaande uit professionals die zich bezighouden met merken en merknamen.
De complete uitslag van Naam van het Jaar 2016 ziet er als volgt uit:
De meeste genomineerden bevatten een woordspeling, constateert de jury. 'Vaak is deze slim gevonden en grappig. Maar soms is deze ook wat ver gezocht en gaat de lol er snel van af. Dat is niet het geval met de winnaar Wolwinkel Wolhalla. Hier is de woordspeling niet geforceerd, maar juist erg relevant en subtiel. Slechts één lettertje is er veranderd. Het resultaat is een grappige naam die vertelt dat het hier gaat om het summum op wolgebied. Een wereld van wol, wol en nog eens wol. Een hele goede naam die precies doet wat het moet doen en ook nog eens goed blijft hangen.'
In totaal waren er 20 namen genomineerd. Bekijk al die namen hier.
De jury bestaat uit Erik de Zwart (o.a. Voorzitter Stichting Nederlandse Top 40, initiatiefnemer Merken Top 40), Henkjan Smits (o.a. Trainer Business X-Factor, presentator NPO Radio 5), Esther Overmars (Strategy bij Universal Media, binnenkort N=5, VEA Next Legend), Wim Ubachs (o.a. Creative & Strategy Director Het ei van Ubachs), Alphons Geerlings (eigenaar De Merkplaats en /CCProof), Richard Otto (eigenaar Tens Media, uitgever o.a. Vroom & Dreesmann, Verdwenen Merken, Namespotting, en Spreekbuis.nl) en Hans Prummel (eigenaar De Naamafdeling, initiatiefnemer Namespotting).
Sind 2011 organiseert De Naamafdeling elke maand de 'Namespotting'-competitie waar elke maand in een online competitie de merkwaardigste namen worden gekozen. Vooral het laatste jaar is het een bekend internetfenomeen geworden. De beste inzendingen van 2016 kwamen in aanmerking voor de titel ‘Namespotting Naam van het Jaar 2016’.
Begin december kwam het boek ‘Namespotting‘ uit met de 500 leukste, merkwaardigste en opvallendste merknamen uit de afgelopen jaren. Het boek, uitgegeven door Tens Media, is geschreven voor Hans Prummel en Richard Otto.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Wolhalla
- Hans Prummel
- Naam van het Jaar
- Bel Me Teen
- Naamafdeling
- Namespotting
- verkiezing
- Kwastarbeiders
- Eve Niets Hoeve
- Schatje Patatje
- Richard Otto
- merk
- 2016
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

