NEP speelt in op veranderend kijkgedrag
- Media
- 19 jul 2018 @ 11:24
- Link
- 
  
 Redactie Media
 Redactie
 MarketingTribune
- ContentBereikTelevisie
- 19 jul 2018 @ 11:24
- Redactie Media
Het kijkgedrag verschuift steeds meer van lineair televisie kijken naar online en on-demand kijken. Ook NEP speelt hierop in, onder meer met zijn eigen content-distributienetwerk (CDN). Dit platform met een hoge capaciteit bereikte dankzij het WK voetbal een mijlpaal.
Het CDN haalde tijdens het WK het indrukwekkende cijfer van 396,01Gbit/s. Om tot deze ontwikkelingen te komen, werkt NEP nauw samen met opdrachtgevers en leveranciers.
Het CDN van NEP bestaat sinds 2006 en maakt content - zowel live streaming als on demand films en series - beschikbaar op onder meer mobiele devices, smart TV’s en webbrowsers. Van dit CDN maken ook andere grote mediapartijen grootschalig gebruik. Dankzij het eigen CDN is NEP in alles onafhankelijk van derden en heeft zij volledige controle over de kwaliteit van haar diensten. Doordat NEP de grootste aanbieder is in Nederland, biedt zij haar opdrachtgevers bovendien de mogelijkheid een ander systeem op haar CDN aan te sluiten en als overloopsysteem te dienen. Hoge beschikbaarheid, flexibiliteit en schaalbaarheid zijn daarbij belangrijke pijlers en bij grote pieken, zoals het WK voetbal, kan NEP uitwijken naar andere grote CDN’s.
Nieuwe streaming-technieken
Het CDN brengt digitale files snel en ononderbroken bij de consument thuis, via de AMS-IX, NL-IX en directe koppelingen met providers, in ieder wenselijk formaat en op ieder gewenst device. Het biedt bovendien de nieuwste streaming-technieken. Hiervoor wordt onder meer gebruik gemaakt van de door NEP ontwikkelde, derde generatie ‘CDN federation’ dienst. Deze dienst is gebouwd op het in-huis ontwikkelde Stream Access Manager platform, en integreert meerdere CDN’s. Op basis van performance en andere statistieken wordt bepaald welk CDN het meest geschikt is om de kijker te bedienen.
'Wij volgen de trend van lineair naar non-lineair televisiekijken', aldus Ralf van Vegten, managing director van NEP The Netherlands. 'Ook bij deze ontwikkelingen maken onze mensen het verschil. Onze development afdeling is continu in beweging om in te spelen op de snel veranderende markt en wensen van de consument - en dus van onze opdrachtgevers. Wij stimuleren nieuwsgierigheid, eigen initiatief en onderzoeksdrift en dat leidt tot innovatieve resultaten.'
NEP voorziet haar opdrachtgevers van de technologie, de mensen en de knowhow die het mogelijk maken de grootste evenementen ter wereld te produceren en distribueren. Het mediatechnologiebedrijf is wereldmarktleider op het gebied van outsourced productieoplossingen en levert verschillende producten en diensten voor remote- en cloud productie, studioproductie, playout, video display, host broadcasting, postproductie, media asset management, Digital Media Services en end-to-end OTT oplossingen.
- 
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




