Vier bedrijven vormen Media Collectief

Vier bedrijven vormen Media Collectief
  • Media
  • 25 sep 2018 @ 23:35
  • 25067 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • InfluencermarketingEntertainmentMediaPromotie

Vier bedrijven hebben de handen ineengeslagen om onder de naam Het Media Collectief vanuit één gezamenlijke locatie in Amsterdam hun activiteiten te verrichten.

Het Media Collectief bestaat uit vier partijen met veel ervaring in de media- en entertainmentwereld. MP Management, The Talent Company, The Ambassadors of Entertainment en The Right Place, zijn al jaren succesvol in het proactief begeleiden van talent, het uitbouwen en exploiteren van merken en rechten, het creëren en produceren van evenementen en live-entertainment en het bedenken en activeren van concepten in samenwerking met merken, media en retailers.

De gezamenlijke behoefte aan elkaars expertise leidde er toe dat Mijke Paehlig (MP Management), Frank Wisse (The Talent Company), Marc Hofstede (The Ambassadors of Entertainment) en René Smit (The Right Place) Het Media Collectief oprichtten.

Van Humberto Tan tot Herman den Blijker

'In een sterk veranderde markt is het bundelen van krachten, expertise en netwerken een goede manier om het talent dat wij vertegenwoordigen en de markt beter te kunnen bedienen', zegt Hofstede. 'Wij kennen elkaar al jaren en hebben in de huidige markt dezelfde uitdagingen.'

Door de bundeling van krachten ontstaat er één entiteit die een zeer omvangrijk portfolio van presentatoren, zangers, zangeressen, sprekers, influencers en sporters vertegenwoordigt. Zo werkt Het Media Collectief onder meer met bekende Nederlanders als Humberto Tan, Zoey Ivory, Luuk Ikink, Lieke van Lexmond, Jim Bakkum, Dave & Donny Roelvink, Lucia Rijker, Angela Groothuizen, Herman den Blijker en Miljuschka Witzenhausen. Daarmee richt Het Media Collectief zich op de complete media- en entertainmentmarkt.

'Door de combinatie van expertises kunnen wij in de verdere ontwikkeling van ons talent een nog grotere toegevoegde waarde leveren', zegt Paehlig. Smit vult aan: 'Zowel online en on-air als offline willen wij dé volwaardige partner zijn voor onze talenten en willen wij ons breed onderscheiden op het vlak van carrièreontwikkeling, distributie en omnichannel-gedreven creativiteit.'

Crossmediale content

Momenteel werkt Het Media Collectief aan nieuwe formats, concepten en samenwerkingen, en loopt een groot aantal van de talenten mee in landelijke, crossmediale campagnes. De combinatie van talent, media en merken zorgt voor nieuwe kansen voor Het Media Collectief.

Wisse: 'Talent is altijd in staat geweest om samen met relevante content een breed publiek aan te spreken. Met de snelheid waarmee social media zich ontwikkelt in de distributie van zowel aansprekende content als talent, zien we dat we hier een nog grotere, creatievere toegevoegde waarde kunnen leveren voor talenten, media en merken.'

Doel van Het Media Collectief is om uit te groeien tot een managementcollectief dat leading is op alle terreinen waar talent in combinatie met aansprekende merken en media een rol spelen. Ook moet Het Media Collectief hét kantoor worden waar media en merken aankloppen voor onderscheidende partnerships, conceptontwikkeling en sponsorships. De pluriformiteit aan in-house expertise, ervaring en kennis kunnen elkaar zo versterken bij gezamenlijke activiteiten.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken