Vier bedrijven vormen Media Collectief
- Media
- 25 sep 2018 @ 23:35
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - InfluencermarketingEntertainmentMediaPromotie
- 25 sep 2018 @ 23:35
- Redactie Media
Vier bedrijven hebben de handen ineengeslagen om onder de naam Het Media Collectief vanuit één gezamenlijke locatie in Amsterdam hun activiteiten te verrichten.
Het Media Collectief bestaat uit vier partijen met veel ervaring in de media- en entertainmentwereld. MP Management, The Talent Company, The Ambassadors of Entertainment en The Right Place, zijn al jaren succesvol in het proactief begeleiden van talent, het uitbouwen en exploiteren van merken en rechten, het creëren en produceren van evenementen en live-entertainment en het bedenken en activeren van concepten in samenwerking met merken, media en retailers.
De gezamenlijke behoefte aan elkaars expertise leidde er toe dat Mijke Paehlig (MP Management), Frank Wisse (The Talent Company), Marc Hofstede (The Ambassadors of Entertainment) en René Smit (The Right Place) Het Media Collectief oprichtten.
Van Humberto Tan tot Herman den Blijker
'In een sterk veranderde markt is het bundelen van krachten, expertise en netwerken een goede manier om het talent dat wij vertegenwoordigen en de markt beter te kunnen bedienen', zegt Hofstede. 'Wij kennen elkaar al jaren en hebben in de huidige markt dezelfde uitdagingen.'
Door de bundeling van krachten ontstaat er één entiteit die een zeer omvangrijk portfolio van presentatoren, zangers, zangeressen, sprekers, influencers en sporters vertegenwoordigt. Zo werkt Het Media Collectief onder meer met bekende Nederlanders als Humberto Tan, Zoey Ivory, Luuk Ikink, Lieke van Lexmond, Jim Bakkum, Dave & Donny Roelvink, Lucia Rijker, Angela Groothuizen, Herman den Blijker en Miljuschka Witzenhausen. Daarmee richt Het Media Collectief zich op de complete media- en entertainmentmarkt.
'Door de combinatie van expertises kunnen wij in de verdere ontwikkeling van ons talent een nog grotere toegevoegde waarde leveren', zegt Paehlig. Smit vult aan: 'Zowel online en on-air als offline willen wij dé volwaardige partner zijn voor onze talenten en willen wij ons breed onderscheiden op het vlak van carrièreontwikkeling, distributie en omnichannel-gedreven creativiteit.'
Crossmediale content
Momenteel werkt Het Media Collectief aan nieuwe formats, concepten en samenwerkingen, en loopt een groot aantal van de talenten mee in landelijke, crossmediale campagnes. De combinatie van talent, media en merken zorgt voor nieuwe kansen voor Het Media Collectief.
Wisse: 'Talent is altijd in staat geweest om samen met relevante content een breed publiek aan te spreken. Met de snelheid waarmee social media zich ontwikkelt in de distributie van zowel aansprekende content als talent, zien we dat we hier een nog grotere, creatievere toegevoegde waarde kunnen leveren voor talenten, media en merken.'
Doel van Het Media Collectief is om uit te groeien tot een managementcollectief dat leading is op alle terreinen waar talent in combinatie met aansprekende merken en media een rol spelen. Ook moet Het Media Collectief hét kantoor worden waar media en merken aankloppen voor onderscheidende partnerships, conceptontwikkeling en sponsorships. De pluriformiteit aan in-house expertise, ervaring en kennis kunnen elkaar zo versterken bij gezamenlijke activiteiten.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- MP Management
- The Right Place
- Het Media Collectief
- The Ambassadors of Entertainment
- The Talent Company
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: discussiedansjes, Brazilian...
- Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en...
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- [column] Talpa en ViaplayTV samen naar de finish maar...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
Laatste Nieuws
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
- MamaMagazine.nl nieuwe aanwinst... 29-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing