Persgroep viert zomer met genietende 'krantenmens'
- Media
- 4 jul 2019 @ 10:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - UitgeversCampagnesDagbladen
- 4 jul 2019 @ 10:59
- Jeroen Mirck
Na het succes van de 'krantenmens-campagne' komt de Persgroep nu met een zomerse doorvertaling van deze campagne voor alle elf dagbladtitels. Dit keer ligt de focus op het geniet-moment dat het lezen van een krant geeft.
Om dit gevoel nog extra te versterken, krijgt elke proefabonnee een bestseller naar keuze cadeau. De campagneboodschap luidt: 'Een krantenmens heeft het gemakkelijk, word ook een krantenmens.'
Het is voor het eerst dat De Persgroep langer vasthoudt aan een specifiek campagnethema. Hiermee creëert de Persgroep niet alleen een herkenbare huisstijl voor Krant.nl, maar verstevigt het hiermee ook de reputatie van het platform als de plek bij uitstek om een (proef)abonnement af te sluiten.
Transmediaal concept
De campagne is begin juli gestart met een tv-commercial, landelijke hah-folder, e-mailing en een uitgebreide gelaagde online campagne. De online creatie is in deze campagne geheel afgestemd op het gebruikte online kanaal en de fase van de customer journey. De creatie is uitgevoerd door het creatieve digitale bureau Pünktlich en de online mediastrategie door Pink Marketing. Zij zorgen er gezamenlijk voor dat vanuit en transmediaal principe de campagneboodschap en doelgroep op elkaar aansluiten.
Cornel van Buuren en Dennis Brouwers, verantwoordelijk voor de campagne binnen De Persgroep: 'Een pure sell-campagne waarbij het Punktlich en Pink Marketing weer uitstekend is gelukt om van een simpel bestaand concept, gemaakt voor traditionelere mediumtypen, een prachtige online-campagne te creëren.'
Credits
Opdrachtgever: De Persgroep
Verantwoordelijk bij Persgroep: Cornel van Buuren, Leah Hamans, Dennis Brouwers & Nick Huijzendveld
Concept: naar idee van reclamebureau Shoq
Productie RTV: MyChannels/De Persgroep
Creatie EM/hah: Edwin Westerbeek/De Persgroep
Online strategie: Pink Marketing
Creatie & Productie online: Punktlich
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes