Persgroep viert zomer met genietende 'krantenmens'

Persgroep viert zomer met genietende 'krantenmens'
  • Media
  • 4 jul 2019 @ 10:59
  • 12486 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • UitgeversCampagnesDagbladen

Na het succes van de 'krantenmens-campagne' komt de Persgroep nu met een zomerse doorvertaling van deze campagne voor alle elf dagbladtitels. Dit keer ligt de focus op het geniet-moment dat het lezen van een krant geeft.

Om dit gevoel nog extra te versterken, krijgt elke proefabonnee een bestseller naar keuze cadeau. De campagneboodschap luidt: 'Een krantenmens heeft het gemakkelijk, word ook een krantenmens.'

Het is voor het eerst dat De Persgroep langer vasthoudt aan een specifiek campagnethema. Hiermee creëert de Persgroep niet alleen een herkenbare huisstijl voor Krant.nl, maar verstevigt het hiermee ook de reputatie van het platform als de plek bij uitstek om een (proef)abonnement af te sluiten.

Transmediaal concept

De campagne is begin juli gestart met een tv-commercial, landelijke hah-folder, e-mailing en een uitgebreide gelaagde online campagne. De online creatie is in deze campagne geheel afgestemd op het gebruikte online kanaal en de fase van de customer journey. De creatie is uitgevoerd door het creatieve digitale bureau Pünktlich en de online mediastrategie door Pink Marketing. Zij zorgen er gezamenlijk voor dat vanuit en transmediaal principe de campagneboodschap en doelgroep op elkaar aansluiten.

Cornel van Buuren en Dennis Brouwers, verantwoordelijk voor de campagne binnen De Persgroep: 'Een pure sell-campagne waarbij het Punktlich en Pink Marketing weer uitstekend is gelukt om van een simpel bestaand concept, gemaakt voor traditionelere mediumtypen, een prachtige online-campagne te creëren.'

Credits

Opdrachtgever: De Persgroep

Verantwoordelijk bij Persgroep: Cornel van Buuren, Leah Hamans, Dennis Brouwers & Nick Huijzendveld

Concept: naar idee van reclamebureau Shoq

Productie RTV: MyChannels/De Persgroep

Creatie EM/hah: Edwin Westerbeek/De Persgroep

Online strategie: Pink Marketing

Creatie & Productie online: Punktlich



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken