Theo van Vugt (Cobouw) keert terug bij AM
- Media
- 9 jul 2019 @ 00:41
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - DigitaalJournalistiekTijdschriftenMedia
- 9 jul 2019 @ 00:41
- Jeroen Mirck
Theo van Vugt, oud-hoofdredacteur van Adformatie en Tijdschrift voor Marketing, verlaat Cobouw. Hij keert terug bij verzekeringstitel AM, waar hij eerder al vijf jaar de scepter zwaaide.
De afgelopen 2,5 jaar was Van Vugt hoofdredacteur van Cobouw, het vakplatform voor de bouw dat net als AM een uitgave is van Vakmedianet.
'Ik ken AM, de uitgever én de verzekeringswereld redelijk goed, dus de overgang zal makkelijk zijn', zegt Van Vugt op AMweb.nl. 'De verzekeringswereld is dynamisch en onderhevig aan ingrijpende veranderingen. Ik wil AM de goed geïnformeerde én kritische beschouwer van de branche houden en met de bestaande redactie gaat dat zeker lukken.'
De uitdaging voor AM en Van Vugt is om extra inkomsten te genereren met digitale content. 'Waar we voorheen veel goede informatie via de site gratis weggaven, staan we nu voor de opgave om daar geld voor te vragen.' Ter toelichting zegt Van Vugt tegen MarketingTribune: 'AM is afgelopen jaar al begonnen met hekjes voor de content te zetten. Je moet je registreren en als je meer wil, dan zul je toch een abonnement moeten nemen. Er zijn de afgelopen maanden al een groot aantal collectieve abonnementen afgesloten. Dat zijn organisaties die niet zonder die nieuwsstroom kunnen. Dit is dus al ingezet en ik moet dat uitbreiden.'
Digitalisering van Cobouw
Bij Cobouw had Van Vugt vergelijkbare uitdagingen. 'De afgelopen jaren heeft Cobouw de overgang gemaakt naar een internet first-strategie en dat is heel goed gegaan', zegt Van Vugt op Cobouw.nl. 'Alles wat we maken verschijnt als eerste op de website. Het bezoek stijgt elk jaar met meer dan 25 procent en we hebben tal van primeurs. Bovendien is de frequentie van de krant weer verhoogd naar twee keer in de week. Cobouw staat er erg sterk voor.'
Daarnaast is er geëxperimenteerd met video en zijn er events opgezet. De uitgeverij is momenteel druk bezig om alle database-activiteiten op bouwgebied dichter bij Cobouw te brengen, zoodat er naast nieuws en achtergronden ook bouwdata beschikbaar komen voor abonnees.
Van Vugt is van origine historicus en was eerder hoofdredacteur bij de vaktitels Adformatie en Tijdschrift voor Marketing. Jannie Benedictus nam op 1 juli afscheid als uitgever/hoofdredacteur bij AM, omdat ze het tijd vond voor iets anders. Van Vugt begint op 1 september. Er wordt momenteel gezocht naar een opvolger van Van Vugt bij Cobouw.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing