Theo van Vugt (Cobouw) keert terug bij AM

Theo van Vugt (Cobouw) keert terug bij AM
  • Media
  • 9 jul 2019 @ 00:41
  • 11328 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • DigitaalJournalistiekTijdschriftenMedia

Theo van Vugt, oud-hoofdredacteur van Adformatie en Tijdschrift voor Marketing, verlaat Cobouw. Hij keert terug bij verzekeringstitel AM, waar hij eerder al vijf jaar de scepter zwaaide.

De afgelopen 2,5 jaar was Van Vugt hoofdredacteur van Cobouw, het vakplatform voor de bouw dat net als AM een uitgave is van Vakmedianet.

'Ik ken AM, de uitgever én de verzekeringswereld redelijk goed, dus de overgang zal makkelijk zijn', zegt Van Vugt op AMweb.nl. 'De verzekeringswereld is dynamisch en onderhevig aan ingrijpende veranderingen. Ik wil AM de goed geïnformeerde én kritische beschouwer van de branche houden en met de bestaande redactie gaat dat zeker lukken.'

De uitdaging voor AM en Van Vugt is om extra inkomsten te genereren met digitale content. 'Waar we voorheen veel goede informatie via de site gratis weggaven, staan we nu voor de opgave om daar geld voor te vragen.' Ter toelichting zegt Van Vugt tegen MarketingTribune: 'AM is afgelopen jaar al begonnen met hekjes voor de content te zetten. Je moet je registreren en als je meer wil, dan zul je toch een abonnement moeten nemen. Er zijn de afgelopen maanden al een groot aantal collectieve abonnementen afgesloten. Dat zijn organisaties die niet zonder die nieuwsstroom kunnen. Dit is dus al ingezet en ik moet dat uitbreiden.'

Digitalisering van Cobouw

Bij Cobouw had Van Vugt vergelijkbare uitdagingen. 'De afgelopen jaren heeft Cobouw de overgang gemaakt naar een internet first-strategie en dat is heel goed gegaan', zegt Van  Vugt op Cobouw.nl. 'Alles wat we maken verschijnt als eerste op de website. Het bezoek stijgt elk jaar met meer dan 25 procent en we hebben tal van primeurs. Bovendien is de frequentie van de krant weer verhoogd naar twee keer in de week. Cobouw staat er erg sterk voor.'

Daarnaast is er geëxperimenteerd met video en zijn er events opgezet. De uitgeverij is momenteel druk bezig om alle database-activiteiten op bouwgebied dichter bij Cobouw te brengen, zoodat er naast nieuws en achtergronden ook bouwdata beschikbaar komen voor abonnees.

Van Vugt is van origine historicus en was eerder hoofdredacteur bij de vaktitels Adformatie en Tijdschrift voor Marketing. Jannie Benedictus nam op 1 juli afscheid als uitgever/hoofdredacteur bij AM, omdat ze het tijd vond voor iets anders. Van Vugt begint op 1 september. Er wordt momenteel gezocht naar een opvolger van Van Vugt bij Cobouw.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken