Mercurs 2019: Jonge beloftes, toon lef en stuur in!
- Media
- 25 sep 2019 @ 11:52
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Award
- 25 sep 2019 @ 11:52
- Sjaak Hoogkamer
De Mercurs 2019 komen er weer aan. Vandaag even aan de lijn met Robert van den Ham, content director De Ondernemer, bestuurslid Lucas-Ooms Fonds (LOF) en jurylid Mercurs. ‘Iedereen die een belofte is in dit vak kan meedoen, freelance, vaste dienst, iedereen. Kom maar op, maak het ons moeilijk.’
Het fonds is naamgever en sponsor van de categorie Mercur BeLOFte van het Jaar 2019. Dit jaar wordt de Mercur BeLOFte voor de 5e keer uitgereikt. Wat hoop je vooral bij de inzendingen aan te treffen?
‘Lef. Ons vak heeft een blijvende behoefte aan jonge mensen met lef, toppers in spé die van de geëffende paden durven af te wijken en van een moeilijk gesprek daarover met een hoofdredacteur of uitgever niet schrikken. Jonge mensen worden vaak onderschat, ook binnen de media, en dat vinden ze veelal zelf ook. Kom maar op zeg ik dan, de Mercur BeLOFte van het Jaar is er ook om dát aan te tonen. Wat iemand tot nu heeft bedacht, gemaakt en gerealiseerd is daarbij absoluut belangrijk, maar als jury hebben we zeker ook oog voor wat iemand nog zou wíllen maken en realiseren, alle creatieve, innovatieve ideeën die een heuse BeLOFte typeren. Overtuig ons.’
Jonge mensen worden vaak onderschat, ook binnen de media, en dat vinden ze veelal zelf ook. Kom maar op zeg ik dan, de Mercur BeLOFte van het Jaar is er ook om dát aan te tonen.
Minder bekend is dat de BeLOFte openstaat voor álle disciplines van het magazine mediavak. Welke jonge talenten wil je vooral aansporen tot inschrijving?
‘Ik hoop vooral op die breedte. Creatief, commercieel, print, online, in vaste dienst, freelance, het kan en mag bij deze Mercur allemaal. En voor alle duidelijkheid: je hebt van niemand toestemming of wat dan ook nodig om mee te doen. Die ene top-collega of gewoon jezelf, een crossmedia-functie of juist specialistisch, helemaal prima. Maak het ons maar moeilijk met dat 'vergelijken van appels met peren'. De Mercurs zijn de Oscars van ons vak, die moet je willen winnen.’
Mercur BeLOFte is een samenwerking met het Lucas-Ooms Fonds (LOF). Waarom steunen jullie deze prijs, ook nog eens met een bedrag voor de eigen ontwikkeling van de winnaar?
‘Als jonge mensen voor ons vak kiezen en daar ook nog eens goed en talentvol in blijken te zijn, verdient dat aandacht en waardering. Als LOF willen we dat nadrukkelijk supporten door een geldbedrag, expertise en netwerk in te zetten, maar zijn we ook op tal van andere manieren al ruim een halve eeuw stimulator van tijdschrift en tijdschriftjournalistiek. Dit jaar kiezen we alweer de vijfde BeLOFte, na Renee Bijlsma (Libelle), Pieter Zwart (VI), Emiel Brinkhuis (Winq) en Onno den Hollander (Quote). Ik ben ervan overtuigd, er is zoveel talent binnen ons vak, laten wij samen - en dat is ook een boodschap aan de uitgevers - ervoor gaan dat goed zichtbaar te maken.’
Let op: inzenden Mercurs nog tot en met 2 oktober a.s.
Voor alle categorieën van de Mercurs kan nog tot en met woensdag 2 oktober worden ingezonden. Let ook op de nieuwe categorieën Mercur Event en Mercur Marketinginnovatie. Kijk voor alle voorwaarden en inzending op www.mercurs.nl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
- Terug in de tijd met Google Earth24-06-2025
- Advertentiemarkt Nederland groeit... 23-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation