DPG Media presenteert nieuwe topstructuur

DPG Media presenteert nieuwe topstructuur
  • Media
  • 5 feb 2020 @ 10:28
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaUitgeefstrategie

Erik Roddenhof (rechts) wordt de nieuwe CEO van DPG Media. Per 1 maart krijgt Roddenhof de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid en de digitale transformatie van het mediabedrijf.

Christian van Thillo, die DPG Media (voorheen Persgroep) gedurende dertig jaar geleid heeft, wordt uitvoerend voorzitter van de groepsdirectie en zal zich voornamelijk toeleggen op de strategie, het acquisitiebeleid en de ontwikkeling van de mediamerken van de groep. Piet Vroman blijft CFO van DPG Media. Kris Vervaet en Anders Krab-Johansen, CEO van resp. de Belgische en Deense activiteiten, rapporteren aan Erik Roddenhof. Laatstgenoemde blijft zelf verantwoordelijk voor de aansturing van de Nederlandse tak.

De reden voor deze nieuwe topstructuur is naar eigen zeggen de sterke groei van DPG Media. Zo nam het bedrijf de afgelopen jaren onder meer Mecom en Independer over en kondigde het recent het voornemen aan om ook Sanoma Nederland over te nemen.

Van Thillo (op de foto links): ‘Voor mij draait alles om het zo goed mogelijk combineren van de creatieve en zakelijke kant van onze groep, waarbij het eerste draait om niets minder dan succesvolle media maken. De zakelijke kant gaat over de kunst en discipline van goed bedrijfsbeleid. Deze beide kanten optimaal combineren is een uitermate boeiend, maar ook intensief proces. Sinds kort is de complexiteit nog verder toegenomen door de verschillende overnames en de digitale transformatie van de groep. Dit was het juiste moment om onze topstructuur een nieuwe invulling te geven en ik ben ontzettend blij dat Erik de rol van CEO op zich neemt. Hij is de juiste man op de juiste plaats.’

Roddenhof: ‘Ik ben bijzonder vereerd dat Christian en de board mij gevraagd hebben om CEO te worden van deze mooie groep. Vorig jaar hebben we een BENE-directie opgetuigd om de synergievoordelen tussen België en Nederland te optimaliseren. Als CEO van dat team heb ik mogen werken met mensen die uitmuntend zijn in hun vakdomein. We hebben samen mooie resultaten behaald en gaan nu verder op deze route van intensieve samenwerking. Die is van essentieel belang voor de digitale transformatie van de hele groep.’

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken