Naar BNR, Radio 1 en Classic FM wordt het meest met aandacht geluisterd

Naar BNR, Radio 1 en Classic FM wordt het meest met aandacht geluisterd
  • Media
  • 15 jun 2021 @ 08:31
  • 12008 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Volgens recent aandachtsonderzoek van Motivaction heeft radio in Nederland nog steeds een uitstekend imago. Respondenten beschrijven het medium vaak als ‘toegankelijk’ en ‘interessant’. De top-3 stations waar met aandacht naar wordt geluisterd zijn BNR, Radio 1 en Classic FM.

Ook nieuwere vormen als audio on demand en podcasts worden met veel aandacht beluisterd. 81% van de BNR-luisteraars en geeft aan met (veel) aandacht naar BNR te luisteren, tegenover een gemiddelde van 41% van de luisteraars van overige zenders en zelfs 18% van de ondervraagden geeft aan met aandacht naar de reclameblokken van BNR te luisteren. Bij de overige zenders is dit 7%.

Radio en aandacht - Motivaction, april 2021. Vraag: Kun je aangeven in welke mate je over het algemeen met aandacht luistert naar <radiozender>? Selectie: luisteraars van de zender.

Uit het onderzoek blijkt verder dat:

• Men het meest geconcentreerd naar BNR luistert van alle zenders (82% t.o.v. gemiddeld 36% bij de overige zenders).

• Men niets van de zender wil missen wanneer men luistert (64% t.o.v. gemiddeld 31% bij de overige zenders).

• Men echt de tijd neemt om te luisteren (63% t.o.v. gemiddeld 32% bij de overige zenders).

Mireille van Ark, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio: ‘Dit onderzoek toont aan dat de journalistieke keuzes van de redactie bijdragen aan hoogwaardige en slimme inhoud waar zakelijke beslissers en professionals van jong tot oud met veel aandacht naar luisteren. Je zet BNR aan om beter geïnformeerd te zijn en geprikkeld te worden. Mensen zijn bereid om daar tijd en aandacht in te steken, dat is waar we het uiteindelijk voor doen.’

Photo by Eric Nopanen on Unsplash

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken