Naar BNR, Radio 1 en Classic FM wordt het meest met aandacht geluisterd
- Media
- 15 jun 2021 @ 08:31
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 15 jun 2021 @ 08:31
- Nanny Kuilboer
Volgens recent aandachtsonderzoek van Motivaction heeft radio in Nederland nog steeds een uitstekend imago. Respondenten beschrijven het medium vaak als ‘toegankelijk’ en ‘interessant’. De top-3 stations waar met aandacht naar wordt geluisterd zijn BNR, Radio 1 en Classic FM.
Ook nieuwere vormen als audio on demand en podcasts worden met veel aandacht beluisterd. 81% van de BNR-luisteraars en geeft aan met (veel) aandacht naar BNR te luisteren, tegenover een gemiddelde van 41% van de luisteraars van overige zenders en zelfs 18% van de ondervraagden geeft aan met aandacht naar de reclameblokken van BNR te luisteren. Bij de overige zenders is dit 7%.
Radio en aandacht - Motivaction, april 2021. Vraag: Kun je aangeven in welke mate je over het algemeen met aandacht luistert naar <radiozender>? Selectie: luisteraars van de zender.
Uit het onderzoek blijkt verder dat:
• Men het meest geconcentreerd naar BNR luistert van alle zenders (82% t.o.v. gemiddeld 36% bij de overige zenders).
• Men niets van de zender wil missen wanneer men luistert (64% t.o.v. gemiddeld 31% bij de overige zenders).
• Men echt de tijd neemt om te luisteren (63% t.o.v. gemiddeld 32% bij de overige zenders).
Mireille van Ark, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio: ‘Dit onderzoek toont aan dat de journalistieke keuzes van de redactie bijdragen aan hoogwaardige en slimme inhoud waar zakelijke beslissers en professionals van jong tot oud met veel aandacht naar luisteren. Je zet BNR aan om beter geïnformeerd te zijn en geprikkeld te worden. Mensen zijn bereid om daar tijd en aandacht in te steken, dat is waar we het uiteindelijk voor doen.’
Photo by Eric Nopanen on Unsplash
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes