Naar BNR, Radio 1 en Classic FM wordt het meest met aandacht geluisterd
- Media
- 15 jun 2021 @ 08:31
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 15 jun 2021 @ 08:31
- Nanny Kuilboer
Volgens recent aandachtsonderzoek van Motivaction heeft radio in Nederland nog steeds een uitstekend imago. Respondenten beschrijven het medium vaak als ‘toegankelijk’ en ‘interessant’. De top-3 stations waar met aandacht naar wordt geluisterd zijn BNR, Radio 1 en Classic FM.
Ook nieuwere vormen als audio on demand en podcasts worden met veel aandacht beluisterd. 81% van de BNR-luisteraars en geeft aan met (veel) aandacht naar BNR te luisteren, tegenover een gemiddelde van 41% van de luisteraars van overige zenders en zelfs 18% van de ondervraagden geeft aan met aandacht naar de reclameblokken van BNR te luisteren. Bij de overige zenders is dit 7%.
Radio en aandacht - Motivaction, april 2021. Vraag: Kun je aangeven in welke mate je over het algemeen met aandacht luistert naar <radiozender>? Selectie: luisteraars van de zender.
Uit het onderzoek blijkt verder dat:
• Men het meest geconcentreerd naar BNR luistert van alle zenders (82% t.o.v. gemiddeld 36% bij de overige zenders).
• Men niets van de zender wil missen wanneer men luistert (64% t.o.v. gemiddeld 31% bij de overige zenders).
• Men echt de tijd neemt om te luisteren (63% t.o.v. gemiddeld 32% bij de overige zenders).
Mireille van Ark, hoofdredacteur BNR Nieuwsradio: ‘Dit onderzoek toont aan dat de journalistieke keuzes van de redactie bijdragen aan hoogwaardige en slimme inhoud waar zakelijke beslissers en professionals van jong tot oud met veel aandacht naar luisteren. Je zet BNR aan om beter geïnformeerd te zijn en geprikkeld te worden. Mensen zijn bereid om daar tijd en aandacht in te steken, dat is waar we het uiteindelijk voor doen.’
Photo by Eric Nopanen on Unsplash
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers