Ster gaat reclameruimte regionale omroepen verkopen
- Media
- 4 okt 2023 @ 07:26
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 4 okt 2023 @ 07:26
- Michiel van Zaane
Vanaf 1 januari 2024 verkoopt Ster de reclameruimte op 13 regionale tv- en radiozenders voor de nationale adverteerdersmarkt.
Ster neemt daarmee de verkoopactiviteiten over van Omroep Reclame Nederland (ORN), dat de verkoop sinds 1992 regelde. Ster start met het verkopen van regionale tv en radio voor de nationale reclamemarkt. In eerste instantie kunnen organisaties dat alleen als totaalpakket voor radio of tv inkopen; een campagne is zicht- of hoorbaar in alle regio's. Als je als merk reclame bij een specifieke regio wil inkopen kun je net als al het geval was bij de regionale omroep zelf terecht.
Frank Volmer, algemeen bestuurder Ster: ‘De toevoeging van regionale zenders aan ons aanbod is heel waardevol en tegelijk heel logisch. Het zorgt voor een mooie, natuurlijke mix met de landelijke zenders en de mogelijkheid om via Ster een nog groter publiek te bereiken.’
Frank Eijken, statutair directeur van ORN, kijkt uit naar deze nieuwe stap: 'ORN heeft altijd een bijzondere positie op de nationale reclamemarkt gehad. Echter door externe marktontwikkelingen is onze positie niet meer toekomstbestendig. ORN heeft in Ster een stabiele partner gevonden om onze verkoopactiviteiten voort te zetten. Naast de toevoeging van een enorm bereik, geven ook de marketing-en saleskracht alsmede de IT-ontwikkelingen bij Ster - zoals de Ster Klantportal - de huidige ORN-klanten veel voordeel. Door onze verkoopactiviteiten nu aan Ster over te dragen wordt deze nationale inkomstenstroom voor de RPO beter gewaarborgd.'
De 13 regionale tv-zenders en radiozenders waar het om gaat zijn: NH Media, RTV Noord, Omrop Fryslân, RTV Drenthe, RTV Oost, Omroep Gelderland, RTV Utrecht, Omroep Flevoland, RTV Rijnmond, Omroep West, Omroep Zeeland, Omroep Brabant en L1mburg. Daarnaast wordt ook de lokale tv-zender AT5 aan het portfolio toegevoegd. Voor deze regiozenders lijkt de overname van de verkoopactiviteiten door Ster goed nieuws: naar verwachting kan Ster vanwege schaalvoordelen tegen lagere kosten een hogere opbrengst realiseren, waardoor de omroepen meer kunnen investeren in programma’s en journalistiek.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Top 5-TikTok-trends: Bye bye B&B, patatje hagelchup en...
- Martha Riemsma nieuwe algemeen directeur ANP
- EssenceMediacom wint pitch ABN Amro
- Boekenbranche exposeert tegen btw-verhoging
- [column] Top 5-TikTok-trends van deze week: Sint-vibes overal,...
- Slimste mens meest bekeken, laat sport achter zich
Laatste Nieuws
- Telegraaf belangrijke nieuwsbron... 18-09-2024
- Nederlands Film Festival lanceert... 18-09-2024
- Brede creatieve coalitie in actie... 17-09-2024
- PXR geeft tijdschriften Hearst uit13-09-2024
- Boekenbranche exposeert tegen... 12-09-2024
- Martha Riemsma nieuwe algemeen... 11-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing