[column] Afscheid met acht media-missers
- Media
- 31 dec 2019 @ 14:00
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - JournalistiekMediaTrendsInnovatieNieuwsmedia
- 31 dec 2019 @ 14:00
- Jeroen Mirck
Na zes jaar stop ik als mediaredacteur van MarketingTribune. In die zes jaar heb ik het vak ingrijpend zien vernieuwen onder druk van een digitale revolutie. Veel is verbeterd, maar de sector blijft ook hardnekkig zijn hoofd stoten tegen dezelfde stenen. Wat ik niet ga missen zijn de volgende acht missers.
Bij een afscheid kun je scherper terugkijken dan als je ergens middenin staat. Wees trouwens niet bevreesd (of opgelucht), want ik zal over mediazaken blijven schrijven vanuit de rol waar ik vanaf nu exclusief nog uitvoering aan geef: hoofdredacteur van Marketingfacts, een zustertitel van MT. Ik sluit mijn net-niet-seven-year-itch af met dit afscheidslijstje van acht zaken waar we pas echt klaar mee zouden moeten zijn.
Klink ik nu cynisch of verbitterd? Welnee, ik kan veel van dit soort onhebbelijkheden met een glimlach gadeslaan. De mens is getraind om zich beter voor te doen dan hij is. Die eigenschap is ook het grote succes van sociale netwerken als Facebook en Instagram. Het is aan de journalistiek om daar doorheen te prikken.
Daarom heb ik ontzettend veel zin om me helemaal te focussen op Marketingfacts, een platform over de achtergronden bij het vaknieuws. En ja, ik zeg ook heel eerlijk dat ik vertrek bij MarketingTribune vanwege mijn ‘knellende dubbelrol’ bij beide titels. Onvoldoende focus, vonden mijn uitgever en ik. Het overleg daarover was wel weer goed, want anders werkte ik er natuurlijk niet meer. Maar als ik iets over dat ‘goede overleg’ had opgeschreven, zou u me toch niet hebben geloofd. Tot ziens!
Jeroen Mirck, hoofdredacteur Marketingfacts
Foto: Aziz Acharki (via Unsplash.com)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes