[Onderzoek] FD koploper in digitale transitie

[Onderzoek] FD koploper in digitale transitie
  • Online
  • 8 sep 2016 @ 10:51
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintOnderzoekContent

Het percentage digitale lezers is bij het FD het hoogst van alle landelijke dagbladen in Nederland Uit de NOM-bereikcijfers over de periode tweede half jaar 2015 t/m eerste half jaar 2016 blijkt Het Financieele Dagblad zijn sterke digitale groei vast te houden, 33,4% van de lezers leest Het Financieele Dagblad nu enkel digitaal.

Op basis van bruto bereik is het percentage digitale lezers 45,0%. Dat is het hoogste percentage van alle landelijke dagbladen in Nederland.

Enorme kans
Vanaf het begin heeft Het Financieele Dagblad de digitalisering van nieuwsmedia als enorme kans gezien en direct omarmd.  Ten opzichte van de vorige NOM-meting is een lichte daling te zien van het bereik in print (-3,5%). Dit wordt verklaard door de verschuiving naar digitaal lezen. Toch geeft een groot deel van de lezers (45,5% o.b.v. netto bereik) nog steeds de voorkeur aan de papieren krant. 21% van de FD-lezers lezen het dagblad zowel digitaal als op papier.

 

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken