[Onderzoek] FD koploper in digitale transitie
- Online
- 8 sep 2016 @ 10:51
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - PrintOnderzoekContent
- 8 sep 2016 @ 10:51
- Redactie Online
Het percentage digitale lezers is bij het FD het hoogst van alle landelijke dagbladen in Nederland Uit de NOM-bereikcijfers over de periode tweede half jaar 2015 t/m eerste half jaar 2016 blijkt Het Financieele Dagblad zijn sterke digitale groei vast te houden, 33,4% van de lezers leest Het Financieele Dagblad nu enkel digitaal.
Op basis van bruto bereik is het percentage digitale lezers 45,0%. Dat is het hoogste percentage van alle landelijke dagbladen in Nederland.
Enorme kans
Vanaf het begin heeft Het Financieele Dagblad de digitalisering van nieuwsmedia als enorme kans gezien en direct omarmd. Ten opzichte van de vorige NOM-meting is een lichte daling te zien van het bereik in print (-3,5%). Dit wordt verklaard door de verschuiving naar digitaal lezen. Toch geeft een groot deel van de lezers (45,5% o.b.v. netto bereik) nog steeds de voorkeur aan de papieren krant. 21% van de FD-lezers lezen het dagblad zowel digitaal als op papier.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
- Marktplaats: steeds meer... 02-04-2024
- ACM: 'Travel Sustainable programma... 25-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing