Square koopt AfterPay voor 25 miljard euro
- Online
- 4 aug 2021 @ 08:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DoelgroepenVerkoopWebwinkel
- 4 aug 2021 @ 08:52
- Peter van Woensel Kooy
Achterafbetaaldienst AfterPay wordt voor een fiks bedrag overgenomen door Square, het technologiebedrijf van Twitter-oprichter Jack Dorsey.
De overname (lees hier meer details) wordt de grootste in de Australische geschiedenis. AfterPay, gevestigd in Melbourne, levert een achterafbetaaldienst voor onder andere webshops, meldt MT zustertitel Twinkle. Consumenten kunnen hiermee bestellingen achteraf betalen.
Square wil alle aandelen van het bedrijf overnemen. Voor Square is de overname een manier om in de groeiende achteraf betaal-markt te stappen. Daarnaast kan het zijn eigen Cash-app uitbreiden en laten doorgroeien. Met die app kunnen gebruikers geld naar elkaar overboeken. ‘Square en AfterPay hebben een gezamenlijk doel: we hebben ons bedrijf gebouwd om het financiële systeem eerlijker, toegankelijker en inclusief te maken. AfterPay heeft een vertrouwd merk opgebouwd met dezelfde principes’, aldus ceo Jack Dorsey.
De verwachting is dat de overname voor de somma van 25,25 miljard euro (30 miljard dollar) in het eerste kwartaal van 2022 wordt afgerond.
(bron: Twinkle / JK | foto: Jack Sparrow / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Shortlist TikTok Ad Awards 2025 bekend31-10-2025
- Prime Video lanceert The Moderators... 22-10-2025
- Thuiswinkel.org lanceert campagne... 21-10-2025
- OBA lanceert nieuw digitaal huis... 17-10-2025
- BMW zoekt monteurs via Reddit en fora15-10-2025
- Humor en gedragspsychologie tegen... 15-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

