Square koopt AfterPay voor 25 miljard euro
- Online
- 4 aug 2021 @ 08:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DoelgroepenVerkoopWebwinkel
- 4 aug 2021 @ 08:52
- Peter van Woensel Kooy
Achterafbetaaldienst AfterPay wordt voor een fiks bedrag overgenomen door Square, het technologiebedrijf van Twitter-oprichter Jack Dorsey.
De overname (lees hier meer details) wordt de grootste in de Australische geschiedenis. AfterPay, gevestigd in Melbourne, levert een achterafbetaaldienst voor onder andere webshops, meldt MT zustertitel Twinkle. Consumenten kunnen hiermee bestellingen achteraf betalen.
Square wil alle aandelen van het bedrijf overnemen. Voor Square is de overname een manier om in de groeiende achteraf betaal-markt te stappen. Daarnaast kan het zijn eigen Cash-app uitbreiden en laten doorgroeien. Met die app kunnen gebruikers geld naar elkaar overboeken. ‘Square en AfterPay hebben een gezamenlijk doel: we hebben ons bedrijf gebouwd om het financiële systeem eerlijker, toegankelijker en inclusief te maken. AfterPay heeft een vertrouwd merk opgebouwd met dezelfde principes’, aldus ceo Jack Dorsey.
De verwachting is dat de overname voor de somma van 25,25 miljard euro (30 miljard dollar) in het eerste kwartaal van 2022 wordt afgerond.
(bron: Twinkle / JK | foto: Jack Sparrow / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vluchtelingenwerk Nederland en KLM... 14-03-2025
- Think Yellow is Google Premier... 12-03-2025
- Inschrijving geopend voor EMAS... 04-03-2025
- YouTube wil welzijn van tieners... 03-03-2025
- Alle Britse kranten delen zelfde... 27-02-2025
- Culture Report 2025: '63 procent van... 20-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center