Square koopt AfterPay voor 25 miljard euro
- Online
- 4 aug 2021 @ 08:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DoelgroepenVerkoopWebwinkel
- 4 aug 2021 @ 08:52
- Peter van Woensel Kooy
Achterafbetaaldienst AfterPay wordt voor een fiks bedrag overgenomen door Square, het technologiebedrijf van Twitter-oprichter Jack Dorsey.
De overname (lees hier meer details) wordt de grootste in de Australische geschiedenis. AfterPay, gevestigd in Melbourne, levert een achterafbetaaldienst voor onder andere webshops, meldt MT zustertitel Twinkle. Consumenten kunnen hiermee bestellingen achteraf betalen.
Square wil alle aandelen van het bedrijf overnemen. Voor Square is de overname een manier om in de groeiende achteraf betaal-markt te stappen. Daarnaast kan het zijn eigen Cash-app uitbreiden en laten doorgroeien. Met die app kunnen gebruikers geld naar elkaar overboeken. ‘Square en AfterPay hebben een gezamenlijk doel: we hebben ons bedrijf gebouwd om het financiële systeem eerlijker, toegankelijker en inclusief te maken. AfterPay heeft een vertrouwd merk opgebouwd met dezelfde principes’, aldus ceo Jack Dorsey.
De verwachting is dat de overname voor de somma van 25,25 miljard euro (30 miljard dollar) in het eerste kwartaal van 2022 wordt afgerond.
(bron: Twinkle / JK | foto: Jack Sparrow / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing