Momentive introduceert nieuwe AI-functies voor marktonderzoek

Momentive introduceert nieuwe AI-functies voor marktonderzoek
  • Online
  • 3 okt 2022 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DoelgroepenOnderzoek

Momentive, maker van SurveyMonkey en GetFeedback, kondigt vandaag verschillende uitbreidingen aan van het 'Insights'-aanbod, waaronder oplossingen voor het vastleggen van merk- en marktinzichten en het verbeteren van het gebruiksgemak.

Met deze oplossingen kunnen klanten nu meer doelgroepen tegelijkertijd peilen, gespecialiseerde of nichedoelgroepen bereiken en inzichten op basis van AI verzamelen om zo afgewogen zakelijke besluiten te nemen. 

De zakelijke wereld is tegenwoordig sneller en chaotischer dan ooit. Dat vraagt om gebruiksvriendelijke oplossingen, die door teams op elke plek kunnen worden ingezet en die hen helpen om voorop te blijven lopen. Snelle toegang tot waardevolle sentimentdata kan zorgen voor betere besluitvorming in een onzekere, instabiele en snel veranderende omgeving. 

De belangrijkste updates zijn:

* SurveyMonkey Audience, de 'waardegerichte marktonderzoekoplossing' van het bedrijf, doet nu met hulp van AI targeting suggesties voor nichedoelgroepen op basis van categorieën, titels, kopteksten van vragen en andere elementen van een enquête. Met deze aanbevelingen bereiken gebruikers gemakkelijker hun doelgroep, of ze ontdekken zelfs nieuwe doelgroepen die nog niet in beeld waren. Als een enquête bijvoorbeeld vragen over consumptiegoederen bevat, kan het AI-algoritme de respondenten aanbevelen die in de afgelopen zes maanden een supermarkt hebben bezocht.

* Gebruikers van SurveyMonkey Audience kunnen dezelfde enquête gelijktijdig verzenden naar verschillende markten of andere doelgroepen, met slechts één klik. Er kan een quotum worden ingesteld voor demografische en gedragsgegevens zodat het onderzoek de doelen behaalt.

* Klanten van Momentive Insights in meer dan 100 sectoren kunnen nu met behulp van sectorbenchmarks vergelijken hoe concepten, verpakking, communicatie en advertenties het doen ten opzichte van andere binnen hun sector om zo een beter inzicht te krijgen in hun eigen prestaties. Als een concepttest bijvoorbeeld laat zien dat 45% van de consumenten “zeer waarschijnlijk” een product zal kopen, dan ziet dat er veelbelovend uit. Totdat dit wordt vergeleken met een sectorbenchmark van 60%. 

* Klanten die gebruikmaken van de Momentive-oplossing Brand Tracking beschikken nu over rijkere door AI verbeterde analysefuncties. Hiermee worden spelfouten automatisch gecorrigeerd in de antwoorden van respondenten en kunnen resultaten in de loop der tijd, per markt, per demografische doelgroep of per vraag worden vergeleken. Ze kunnen ook hun merk vergelijken met concurrenten in hun merkfunnel.

Het bedrijf biedt voor het eerst ook onbeperkte toegang tot oplossingen voor screening en testen. Klanten hebben nu meer mogelijkheden om hun nieuwe ideeën uit te werken en te testen.

'We zijn allemaal actief in een wereld waar verwachtingen van mensen in een oogwenk kunnen veranderen', aldus Priya Gill, Product Marketing Manager bij Momentive. 'Door nieuwe doelgroepen aan te bevelen, relevante benchmarks te laten zien en AI-gedreven analyses van sentimentdata te leveren, helpen deze nieuwe functies onze klanten om de inzichten te verwerven die ze nodig hebben om snel en met vertrouwen beslissingen te nemen.'
(PvWK, foto: Melanie de Ziel / Unsplash)

Meer informatie staat hier.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken