Sportfondsen ondersteunt Spieren voor Spieren

Sportfondsen ondersteunt Spieren voor Spieren
  • Sponsoring
  • 28 nov 2014 @ 11:39
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipSportMaatschappij

Sportfondsen Nederland is een partnerschap aangegaan met Stichting Spieren voor Spieren. Voor een periode van drie jaar garandeert Sportfondsen een jaarlijkse financiële bijdrage aan de Stichting. Dit geld wordt opgehaald door middel van fondsenwervende acties en evenementen voor consumenten in en rondom de zwembaden en sporthallen van de Sportfondsen Groep.

Afgelopen oktober heeft Sportfondsen al meegedaan met de Wintertijd Challenge, een jaarlijks terugkerend, fondsenwervend sportevenement van Spieren voor Spieren dat ‘s nachts plaatsvindt tijdens het ingaan van de wintertijd. Dit leverde vanuit Sportfondsen met 11 accommodaties meteen al €25.368,- op. Ook het NK Bommetje dat Sportfondsen jaarlijks in de zomer organiseert, staat vanaf volgend jaar in het teken van Spieren voor Spieren.

Jeroen van den Akker, Marketing Manager Sportfondsen, legt uit: 'Wij zijn blij met Spieren voor Spieren als maatschappelijk partner. Kinderen zijn onze toekomst en voor deze kinderen met een spierziekte is die toekomst helemaal niet zo zeker. Een sportief doel gekoppeld aan een maatschappelijk doel past bij ons. Zonder maatschappelijke betrokkenheid zouden we niet al 91 jaar bestaan.'

Ook Marjolein Bolhuis-Eijsvogel, directeur Spieren voor Spieren, is erg blij met de samenwerking: 'De koppeling is heel vanzelfsprekend. Sportfondsen exploiteert diverse sportaccommodaties waardoor er gesport kan worden en koppelt daar een maatschappelijk doel aan vast. Als Stichting hebben wij als motto: ‘gezonde spieren inzetten voor zieke spieren’. Deze samenwerking sluit hier naadloos bij aan. Meerjarige partnerships als deze zijn voor ons belangrijk. Het geeft ons de mogelijkheid om structureel onderzoek te blijven doen naar spierziekten bij kinderen. Dat is erg belangrijk aangezien spierziekte nog steeds één van de belangrijkste doodsoorzaken is bij kinderen in Nederland.'

Fotobijschrift: Marjolein Bolhuis-Eijsvogel (directeur Spieren voor Spieren) en Edzard Enschedé (directeur Sportfondsen)

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken