Lidl nieuwe leverancier schoolfruit

Lidl nieuwe leverancier schoolfruit
  • Sponsoring
  • 9 dec 2014 @ 13:08
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijPartnership

Lidl is de nieuwe leverancier van het schoolfruitprogramma. Vanaf vijf januari krijgen 100.000 kinderen op 500 scholen weer gratis fruit.

Met de hulp van Lidl gaat het schoolfruitprogramma, deels gefinancierd door de Europese Unie, weer deels draaien. Eerder kregen 350.000 kinderen op 1700 scholen het gratis fruit. De zes fruitleveranciers stopten daar in november plotseling mee omdat er volgens hen onvoldoende duidelijkheid was over de subsidiëring vanuit de EU. Via loting wordt bepaald welke scholen het gratis fruit ontvangen.

'We hebben ook al een schoolbus die met groente en fruit langs de scholen rijdt om de leerlingen te wijzen op gezond tracteren', aldus Lidl-woordvoerder Christine Braun in de Volkskrant. 'De levering van schoolfruit sluit hier goed bij aan. We zien dit als maatschappelijk verantwoord ondernemen.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken