YoungCapital hoofdsponsor Wereldtitel Dammen 2016

YoungCapital hoofdsponsor Wereldtitel Dammen 2016
  • Sponsoring
  • 25 nov 2016 @ 15:04
  • 32239 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSponsorship

Van 3 tot en met 18 december strijden de jonge Nederlanders Jan Groenendijk (18) en Roel Boomstra (23) om de officiële Wereldtitel Dammen. Met deze tweekamp tussen de huidige nummers 2 en 3 van de wereldranglijst krijgt de damsport voor het eerst sinds Harm Wiersma in 1984 weer een Nederlandse wereldkampioen. Activatiebureau Kumpany en platenlabel Top Notch hebben het wereldtitelgevecht omarmd middels de creatie van een vernieuwend concept en activaties.

Tevens gaan beide partijen samen met de Koninklijke Nederlandse Dambond de wedstrijden organiseren en promoten.  Zo wordt onder andere via Top Notch-artiesten als Ronnie Flex de verrassende link tussen hiphop en dammen gelegd en gaat er gespeeld worden in de Eerste Kamer in Den Haag. De snelgroeiende recruitmentspecialist YoungCapital heeft zich als naamgevend hoofdsponsor aan het wereldtitelgevecht verbonden.

Intellectuele krachtmeting met Top Notch

Suzanne van der Cammen, Head of Marketing & Communications van YoungCapital: 'YoungCapital gelooft in de kracht van jonge mensen en dat je, ongeacht je leeftijd, met talent en focus de wereld kunt veroveren. En omdat we ervan houden om dingen nét een beetje anders te doen, supporten we samen met hiphoplabel Top Notch en Kumpany dé intellectuele krachtmeting van 2016: de Wereldtitel Dammen.'

Kumpany’s Jan Paul de Wildt: 'De aandacht voor de grote sporten is overdadig en juist kleinere sporten verdienen meer aandacht.  Dammen is een goed voorbeeld van een oeroude sport die liefhebbers met veel passie beleven. Jan en Roel trainen vier uur per dag, zijn pure topsporters en daarnaast schoolvoorbeelden van de nieuwe generatie.  Ze zijn jong, slim en hebben een heel brede horizon qua interesses.  Deze mannen verdienen een groot podium voor hun wereldtitelgevecht.  Het past bij Kumpany om op deze manier samen met Top Notch, met wie wij meer projecten initiëren, buiten de gebaande paden te treden. Mooi dat juist een merk als YoungCapital, dat zich helemaal richt op de nieuwe generatie, zich als hoofdsponsor heeft verbonden aan het wereldtitelgevecht.'

Van laatst-gekozen-bij-gym naar wereldkampioen

Kees de Koning van Top Notch: 'Vorig jaar raakte ik geprikkeld door het verhaal van Jan Groenendijk, die er schijnbaar vanuit het niets ineens kans op maakt om de jongste wereldkampioen dammen te worden. Dammen heeft misschien niet het stoerste imago, maar is ontzettend goed voor je ontwikkeling en brein. Het is een sport voor degenen die het laatste gekozen werden bij gym, maar later misschien wel de grootste stappen maken. Wij willen als Top Notch deze unieke finale tussen twee jonge Nederlanders ondersteunen en iedereen laten zien hoe leuk de damsport is. Hoe je met doorzettingsvermogen en een uitzonderlijk talent in iets georganiseerds als de sport, ook uit het niets kunt doorbreken en de beste kunt worden.'

Groenendijk en Boomstra beginnen hun wereldtitelgevecht op 3 december in Groningen.  Na drie partijen verhuist de tweekamp naar Wageningen voor vier wedstrijden. De laatste vijf wedstrijden vinden plaats in gaststad Den Haag. De openingswedstrijd in Den Haag zal plaatsvinden in de Eerste Kamer der Staten-Generaal.  

www.wereldtiteldammen.nl

 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken