Geen Holland Heineken House in Tokyo

Geen Holland Heineken House in Tokyo
  • Sponsoring
  • 17 mrt 2020 @ 17:28
  • 9973 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Olympische Spelen

NOC*NSF heeft na overleg met Heineken in verband met het coronavirus moeten besluiten dat er bij de Olympische Spelen van Tokyo 2020 geen TeamNL Tokyo Center met Holland Heineken House zal zijn.

NOC*NSF geeft alle prioriteit aan het ondersteunen van de sporters die zich voorbereiden op deelname aan Tokyo 2020 en aan de Nederlandse sport om deze crisis te doorstaan.

Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF: ‘Het is met grote teleurstelling dat wij hebben moeten besluiten de voorbereidingen op de TeamNL Expo en het TeamNL Tokyo Center met Holland Heineken House te staken. Vanwege de internationale ontwikkelingen van de verspreiding van het coronavirus is het niet mogelijk om de uitgebreide en noodzakelijke voorbereidingen voor de realisatie van dit Nederlandse huis in Tokyo de komende tijd verder vorm te geven. Dat zou zeer spoedig tot onverantwoorde investeringen en werkzaamheden hebben geleid.’

Volgens Dielessen is alles er nu op gericht om tot een succesvolle uitzending van TeamNL naar de Olympische en Paralympische Spelen van Tokyo 2020 te komen. ‘Wij zijn onze partner Heineken zeer dankbaar voor de samenwerking die er al vanaf 1992 is om tijdens Olympische Spelen telkens voor de sporters, hun familie, vrienden en supporters ver van huis een thuisbasis te creëren. Het is onze intentie om na Tokyo 2020 deze draad weer op te pakken.”

Het is een lastige beslissing geweest om dit jaar af te zien van het TeamNL Tokyo Center en het Holland Heineken House. Het is in deze onzekere tijd logisch dat NOC*NSF zich wil richten op hun kerntaak

Hans Erik Tuijt, wereldwijd sponsordirecteur bij Heineken: ‘Sinds 1992 hebben Heineken en NOC*NSF een traditie opgebouwd om tijdens de Olympische Spelen een nationaal huis te realiseren. Het is een lastige beslissing geweest om dit jaar af te zien van het TeamNL Tokyo Center en het Holland Heineken House. Het is in deze onzekere tijd logisch dat NOC*NSF zich wil richten op hun kerntaak; alles in het werk stellen om TeamNL maximaal te laten presteren. Daar hebben we als trouwe partner alle begrip voor. Heineken bekijkt of de sporters op een andere gepaste wijze geëerd kunnen worden.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken