KNVB en ING slaan handen ineen om ieder kind te laten voetballen

- 17 jun 2022 @ 10:08
- Ryan Baij
ING wil zich, samen met de KNVB, meer inzetten om ieder kind aan het voetballen te krijgen, ook de kinderen die opgroeien in armoede.
Uit onderzoek blijkt dat 1 op de 11 kinderen opgroeit in armoede, waardoor het voor ouders soms lastig is om de contributie en andere benodigdheden van een voetbalclub te betalen. Vaak zijn er toch meer mogelijkheden om toch te kunnen voetballen, ook als er even geen geld is. ING gaat daarom samen met de KNVB, SchuldenlabNL, de VoorzieningenWijzer en de NSR (Nederlandse Schuldhulproute) zorgen dat dit jaar zoveel mogelijk Nederlandse amateurverenigingen een financieel contactpersoon krijgen. De financieel contactpersonen gaan gezinnen helpen de juiste (lokale) regelingen te vinden, zodat kinderen toch kunnen voetballen.
Leon Wijnands, directeur Duurzaamheid bij ING Nederland: ‘Niemand mag, om welke reden dan ook, buitenspel komen te staan. Kinderen moeten kunnen voetballen, ook als er even niet genoeg geld is. Met financieel contactpersonen bij voetbalverenigingen helpen we daarbij. Die financieel contactpersonen kunnen vrijwilligers zijn van de amateurclub, of medewerkers van ING die zich als vrijwilliger hebben aangemeld. Doel is dat nog meer kinderen kunnen voetballen.’
‘Er zijn landelijk en lokaal voldoende regelingen die mensen met een kleine beurs op weg kunnen helpen om bijvoorbeeld de contributie van sportclubs te betalen. Maar veel gezinnen weten niet goed waar ze die kunnen vinden,’ zegt Sadik Harchaoui, mede-initiatiefnemer van SchuldenlabNL. ‘Met ING en de KNVB willen wij deze gezinnen graag op weg helpen.’
Uit een peiling van ING onder 111 amateurvoetbalverenigingen blijkt dat 43% van de verenigingen weet dat er leden zijn met financiële problemen. Deze leden hebben vooral moeite met het betalen van de contributie (81%) en met deelname aan activiteiten (11%). Maar ook is 47% van de verenigingen is overigens niet op de hoogte van financiële problemen bij leden die ervoor kunnen zorgen dat kinderen niet (meer) kunnen voetballen. Rond het thema worden binnenkort verdere campagnes gelanceerd.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Jumbo stopt sponsoring Max Verstappen
- TP Vision hoofdsponsor FC Barcelona
- 50+ Mobiel tot medio 2025 partner en rugsponsor van Vitesse
- Moederbedrijf Nivea gaat 5-jarig partnership aan met COC...
- Vodafone toont digitaal kunstwerk met gezichten Canal Pride...
- Heineken verlengt sponsorcontract met Formule 1 met 5 jaar
Laatste Nieuws
- Ajax en Sandals vieren één jaar... 07-06-2023
- KNVB en Revolt werken samen aan... 06-06-2023
- 50+ Mobiel tot medio 2025 partner en... 02-06-2023
- Jumbo stopt sponsoring Max Verstappen 02-06-2023
- Moederbedrijf Nivea gaat 5-jarig... 01-06-2023
- Vodafone toont digitaal kunstwerk... 01-06-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres