Digitaal bureau Gravity maakt vliegende start

Digitaal bureau Gravity maakt vliegende start
  • Algemeen
  • 28 mei 2019 @ 14:25
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Branded content
  • 28 mei 2019 @ 14:25
  • Sales

Nog geen twee jaar na hun oprichting gaat het zo goed met Gravity dat de doelstellingen van het creatieve bureau al moeten worden bijgesteld. Managing Director Marco Groenendijk gaat dieper in op zijn drijfveren en wat Gravity als bureau kenmerkt.

Gravity is goed uit de startblokken gekomen. Brands als Appelsientje, Peijnenburg, Discovery Channel, Shell en Bol.com meldden zich al in het eerste jaar van het bestaan van Gravity. Inmiddels heeft het nog jonge creatieve bureau een paar mooie prijzen in de wacht gesleept en veel lof gekregen voor een recent project voor Unilever. ‘Het is geweldig dat we nu al erkenning hebben gekregen vanuit de markt, zeker omdat onze drive in die combinatie van creativiteit en techniek zit’, zegt managing director Marco Groenendijk. ‘Wij brengen ideeën digitaal tot leven. Producten en platformen die zinvol zijn, simpel in gebruik, eenvoudig in design en dus seamless zijn. Hierdoor worden ze toegelaten in het leven van mensen en helpen ze daarnaast de doelstellingen of het gewenste rendement van onze klant te behalen. Het blijft een fascinerend proces om van niets iets te maken en het succes daarvan te ervaren.’

Make sense 
Alles wat Gravity ontwikkelt, wordt getoetst aan hun visie make sense en werkmethode simplicity moves. ‘Wat we creëren moet zinvol zijn, maar het moet ook een bepaalde sense, een gevoel oproepen. Daarmee bedoel ik dit: mensen geven onbewust een oordeel over alles wat ze zien en horen. Wil je dat een idee bij mensen blijft hangen, dan moet je iemand binnen een paar seconden triggeren’, aldus Groenendijk. ‘Als je simplicity en sense goed combineert, dan is het de kans het grootst dat het bij mensen blijft hangen. Als dat lukt, worden er dingen in beweging gezet.’ 

Prijswinnende app
Een project waar Groenendijk extra trots op is, is de Zwitsal Babynamen app. De app, gebaseerd op machine learning, helpt aanstaande ouders een naam voor hun kind te kiezen. ‘Deze app heeft de Crafting Brands 4 Life Award gewonnen, een prijs die binnen alle Unilever brands wereldwijd wordt uitgereikt. Het is bijzonder dat dit merk deze prijs gewonnen heeft omdat Zwitsal binnen het concern relatief klein is. De app heeft Zwitsal veel gebracht en ook binnen Unilever veel stof doen opwaaien, omdat we hebben aangetoond dat we op een ongedwongen manier heel veel data hebben verkregen. Ook hebben we de kwalitatieve doelstelling bereikt, want Zwitsal wilde eerder in het zwangerschapsproces zichtbaar worden en toegang tot de vaders krijgen. Inmiddels maken ruim 150.000 mensen gebruik van de app, waarvan 45 procent een man is. Wanneer je dit afzet tegen de 170.000 zwangere vrouwen die Nederland jaarlijks telt kun je stellen dat deze app een groot succes is. Deze app heeft Zwitsal van het begin van de zwangerschap tot aan de geboorte in beeld gebracht bij jonge ouders’ De app wordt in de nabije toekomst ook ingezet voor andere merken in andere landen en daar zijn we trots op.

Gravity is goed uit de startblokken gekomen. Brands als Appelsientje, Peijnenburg, Discovery Channel, Shell en Bol.com meldden zich al in het eerste jaar van het bestaan van Gravity. Inmiddels heeft het nog jonge creatieve bureau een paar mooie prijzen in de wacht gesleept en veel lof gekregen voor een recent project voor Unilever. ‘Het is geweldig dat we nu al erkenning hebben gekregen vanuit de markt, zeker omdat onze drive in die combinatie van creativiteit en techniek zit’, zegt managing director Marco Groenendijk. ‘Wij brengen ideeën digitaal tot leven. Producten en platformen die zinvol zijn, simpel in gebruik, eenvoudig in design en dus seamless zijn. Hierdoor worden ze toegelaten in het leven van mensen en helpen ze daarnaast de doelstellingen of het gewenste rendement van onze klant te behalen. Het blijft een fascinerend proces om van niets iets te maken en het succes daarvan te ervaren.’

Make sense
Alles wat Gravity ontwikkelt, wordt getoetst aan hun visie make sense en werkmethode simplicity moves. ‘Wat we creëren moet zinvol zijn, maar het moet ook een bepaalde sense, een gevoel oproepen. Daarmee bedoel ik dit: mensen geven onbewust een oordeel over alles wat ze zien en horen. Wil je dat een idee bij mensen blijft hangen, dan moet je iemand binnen een paar seconden triggeren’, aldus Groenendijk. ‘Als je simplicity en sense goed combineert, dan is het de kans het grootst dat het bij mensen blijft hangen. Als dat lukt, worden er dingen in beweging gezet.’ 

Prijswinnende app
Een project waar Groenendijk extra trots op is, is de Zwitsal Babynamen app. De app, gebaseerd op machine learning, helpt aanstaande ouders een naam voor hun kind te kiezen. ‘Deze app heeft de Crafting Brands 4 Life Award gewonnen, een prijs die binnen alle Unilever brands wereldwijd wordt uitgereikt. Het is bijzonder dat dit merk deze prijs gewonnen heeft omdat Zwitsal binnen het concern relatief klein is. De app heeft Zwitsal veel gebracht en ook binnen Unilever veel stof doen opwaaien, omdat we hebben aangetoond dat we op een ongedwongen manier heel veel data hebben verkregen. Ook hebben we de kwalitatieve doelstelling bereikt, want Zwitsal wilde eerder in het zwangerschapsproces zichtbaar worden en toegang tot de vaders krijgen. Inmiddels maken ruim 150.000 mensen gebruik van de app, waarvan 45 procent een man is. Wanneer je dit afzet tegen de 170.000 zwangere vrouwen die Nederland jaarlijks telt kun je stellen dat deze app een groot succes is. Deze app heeft Zwitsal van het begin van de zwangerschap tot aan de geboorte in beeld gebracht bij jonge ouders’ De app wordt in de nabije toekomst ook ingezet voor andere merken in andere landen en daar zijn we trots op.

Tekst BBP Media | Beeld Gravity


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken