Winnaars CustomerFirst Awards 2017 bekend

Winnaars CustomerFirst Awards 2017 bekend
  • Algemeen
  • 21 apr 2017 @ 11:55
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • KlantenserviceKlantAwards

Professionals in klantcontact en customer experience vielen op 20 april in de prijzen tijdens de uitreiking van de CustomerFirst Awards in het Beatrix Theater in Utrecht. De organisatie - Stichting NCCA, SAMR en CustomerFirst - reikte in totaal vier vakprijzen, twee publieksprijzen en een MVO-prijs uit.

Conduent won de NCCA Customer Strategy Award. Samen met opdrachtgever PSA Group speelt de klantcontactspecialist in op actuele ontwikkelingen op het gebied van Internet of Things. Een verdiende eerste plaats volgens de jury, vanwege de inspirerende visie en klantcontactstrategie waarbij de technologische mogelijkheden en de behoeften van de klant, PSA én de dealers worden samengebracht.

Uitslag:
1. Conduent
2. Samsung
3. FBTO Achmea

De NCCA HRM Award is toegekend aan NUON. Het veranderingstraject dat de energieleverancier aanving, heeft grote impact gehad op de organisatiestructuur. Medewerkers kregen het vertrouwen de regie te pakken, vraagstukken zelf en met collega’s op te lossen en verantwoordelijkheid te nemen voor de gestelde doelen. De ingezette ‘klimaatverandering binnen de customer service organisatie’ is een feit, constateert de jury.

Uitslag:
1. NUON
2. Eneco
3. Simyo

Teleperformance & Symantec zijn door de jury beloond met een NCCA Partnership Award. Het facilitair contactcenter en de expert in informatiebeveiliging werken al 10 jaar samen. De bestendige relatie houdt nog altijd stand dankzij een zekere mate van lef, proactiviteit en het continu leveren van verbeterideeën. Niet het contract maar de gedeelde doelstellingen maken outsourcing tot een succes, stellen de partners zelf.

Uitslag:
1. Teleperformance & Symantec
2. Teleperformance & Samsung
3. The Webcare Company & Philips Lighting

De NCCA Technology Award is uitgereikt aan Eneco voor de overtuigende wijze waarop dit energiebedrijf middels moderne technologie het belangrijke klantproces rondom de jaarrekening heeft verbeterd. Via een chatbot kunnen klanten in één keer hun meterstanden doorgeven, waarna zij hun online jaarnota en eventuele tegoeden ontvangen plus termijnbedragen kunnen aanpassen. Een callreductie van 10% en een sterk gestegen klanttevredenheid imponeerden de jury.

Uitslag:
1. Eneco
2. Centraal Beheer
3. Conduent

Publieksprijzen 
Coolblue is door consumenten uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Voor het eerst legt de thuiswinkelgigant beslag op deze titel. Daarmee laten ze Greetz (2) en Landal GreenParks (3) achter zich. “Coolblue is een terechte winnaar”, zegt Gerrit Piksen, manager customer intelligence bij SAMR, die aangeeft dat de scores in de top-10 dicht bij elkaar liggen. “Coolblue wordt vooral goed beoordeeld, omdat ze doen wat ze beloven en niet moeilijk doen. En als er eens wat misgaat, geven ze dat direct toe en lossen ze het perfect op.” Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland viert dit jaar een jubileum. Al tien jaar geven consumenten hun mening over de klantvriendelijkheid van Nederlandse bedrijven.

Top 10 Klantvriendelijkste Bedrijven van Nederland 2017:
1. Coolblue
2. Greetz
3. Landal GreenParks
4. Pearle
5. Van der Valk
6. Ikea
7. Miss Etam
8. Specsavers
9. Efteling
10.EMTÉ Supermarkten

Ook zijn acht branchewinnaars benoemd:

Klantvriendelijkste bank van Nederland - Regiobank

Klantvriendelijkste energieleverancier van Nederland - Greenchoice

Klantvriendelijkste telecomleverancier van Nederland - Simyo

Klantvriendelijkste supermarkt van Nederland - EMTÉ

Klantvriendelijkste winkel van Nederland - Pearle

Klantvriendelijkste thuiswinkel van Nederland - Coolblue

Klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland - DELA

Klantvriendelijkste leisurebedrijf van Nederland - Landal GreenParks

Stienie Veldsink, gastvrouw horeca in de Efteling, is op haar beurt verkozen tot Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland. In totaal waren zes mensen in de running voor deze titel. Juryleden Bas Hoogland en Egbert Jan van Bel lichten hier de keuze voor de winnaar toe: ‘Stienie gaat voor een absoluut WOW-effect. En om dan ook nog 's op te vallen in hét belevingsbedrijf van Nederland - Efteling - moet je wel van héél goeden huize komen! Stienie is één met haar werkomgeving. Bij haar is het geen kunstje of een getraind toneelstukje, nee het komt helemaal uit haar hart.’

MVO-prijs 
De deelnemende contactcenters aan de Plantronics Team Trophy 2017 haalden samen 84.828 euro op voor War Child, het goede doel van dit jaar. Tijdens het CustomerFirst Gala overhandigden de zeven teams - 4DMC, Call-IT, Cygnific, Ditmeijers’, NUON, PCS en Triple Tree Callcenters - op het podium van het Beatrix Theater in Utrecht de cheque aan Victor Reinier, ambassadeur van War Child.

Organisatie
De uitreiking van de CustomerFirst Awards is een gezamenlijk initiatief van Stichting NCCA, SAMR en CustomerFirst. Tijdens het CustomerFirst Gala, een feestelijke gala-avond voor professionals in customer service, klantcontact en customer experience, worden zowel vakprijzen, publieksprijzen en een MVO-prijs uitgereikt.

Opzet vakprijzen: Een vakjury beoordeelt per categorie alle ingezonden cases. Aansluitend bezoekt zij de genomineerden op locatie, waarna op basis van de diverse ervaringen en inzichten de winnaar wordt vastgesteld.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken