RA*W Advertisers initieert Lagerhuisdebat tussen jong talent en senior management

  • Algemeen
  • 14 dec 2018 @ 00:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StrategieEvenementOpleiding

RA*W Advertisers, het platform voor jong talent in de creatieve industrie, organiseert met de VEA op 17 januari 2019 de eerste editie van het 'RA*W Advertisers Lagerhuis' : een origineel Lagerhuisdebat tussen jong talent en senior management in de Rode Hoed te Amsterdam.

Tijdens dit debat zal er op basis van relevante en confronterende stellingen een uniek gesprek ontstaan dat beide partijen inzicht geeft in elkaars beweegredenen en overtuigingen. Een gesprek wat volgens RA*W Advertisers hoognodig is en mooie ontwikkelingen in de industrie kan veroorzaken. Dit initiatief wordt georganiseerd in samenwerking met de VEA.

Het ontstaan
RA*W Advertisers zet zich al jaren in voor talentontwikkeling binnen de Nederlandse creatieve industrie. Eén van de pijlers is het dichter bij elkaar brengen van jong talent en management, door meer onderling begrip te creëren.

Eerder dit jaar kon men meelezen met een publieke discussie tussen RA*W Advertisers bestuurslid Sven Stroomberg en bureaudirecteur Dick van der Lecq over talentontwikkeling binnen de reclame industrie. Als gevolg hiervan kwamen vanuit verschillende hoeken meer discussiepunten bovendrijven. In juni was de materie ook al uitgebreid aan de orde gekomen tijdens de 'Hollandse Nieuwe' meeting van MarketingTribune i.s.m. IAA en Persgroep. Tijd voor een update. Tijdens het debat komen er uiteenlopende stellingen aan bod. Deze zullen onder andere gaan over (het gebrek aan) loyaliteit, de ‘war on talent’ en investering in talentontwikkeling.

Voor wie
Aan het debat nemen 25 jonge talenten en 25 seniors deel. Daarnaast is er ruimte voor 70 toeschouwers. RA*W Advertisers maakt aan de hand van alle aanmeldingen een selectie van deelnemers aan het debat.

Wanneer en waar
Het debat vindt plaats op donderdag 17 januari van 17:00 uur tot 18:00 uur in de Rode Hoed te Amsterdam, met aansluitend een borrel.

Aanmelden
Het RA*W Advertisers Lagerhuis is gratis en toegankelijk voor iedereen uit de creatieve industrie. Meld je voor 10 januari hier aan.
(PvWK)

Over RA*W
Het RA*W Advertisers Lagerhuis is de eerste in de reeks initiatieven van 2019 waarmee de stichting een platform voor persoonlijke en professionele ontwikkeling biedt aan jong talent. Ook in het nieuwe jaar zet RA*W Advertisers zich in om jong talent beter inzicht te geven in alle facetten van de creatieve industrie, te helpen bij het maken van keuzes in hun carrièrepad en te ondersteunen bij het opbouwen van een waardevol netwerk. Het RA*W Advertisers bestuur bestaat uit Sophie Benink, Stefan Bothoff, Liselot Claeys, Juliette Hammana, Sven Stroomberg en Baba Toure. Toure debuteert ook in de a.s. MarketingTribune Jongereniconen 2019, (printeditie 18 december op de mat bij abonnees) waarin hij enkele jongerentrends zal voorspellen. Meer RA*W info klik hier.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken