Sanquin en Gladiator II eren bloeddonors met standbeeld

- Algemeen
- 4 nov 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingCampagnes
- 4 nov 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Sanquin zet haar donoren op een sokkel, net als hoe de Romeinen hun helden erkenden. Onderdeel van de campagne is namelijk een indrukwekkend 3D-geprint standbeeld -gecreëerd in Romeinse stijl- van een donor in de afnamestoel.
Dit standbeeld reist de komende weken door Nederland om daar het belang van donors te onderstrepen. Zonder hen zouden vele medische behandelingen niet mogelijk zijn.
Joyce Veekman, directeur Communicatie en Marketing van Sanquin: 'Onze donors plaatsen wij graag op een voetstuk. Zij zijn de helden die vrijwillig bloed en plasma geven zodat wij ervoor kunnen zorgen dat jaarlijks ruim 100.000 patiënten in Nederland een levensreddend bloedproduct of plasmamedicijn kunnen krijgen. Absolute helden zijn het, en dat mag de wereld zien! De samenwerking met Gladiator II biedt een unieke mogelijkheid om dit heldendom van onze donors goed uit te lichten.'
Ontdek je eigen Romeinse heldennaam
Om de campagne een nog Romeinser tintje te geven kan iedereen zijn of haar eigen Romeinse heldennaam ontdekken, aan de hand van een speciale naamgenerator. Door dit te doen kunnen donors volgens de initiatoren kans maken op bijzondere prijzen, beschikbaar gesteld door partners, zoals een volledig verzorgde reis naar filmlocatie Malta, tickets voor de exclusieve première van Gladiator II, of 2 bioscooptickets voor de film.
'Met de campagne vertelt Sanquin niet alleen een inspirerend verhaal, maar vestigen ze samen met Gladiator II de aandacht op het belang van donorschap en de onvergetelijke impact van heldendaden, groot en klein. Sanquin hoopt hiermee vele nieuwe helden als donor te kunnen verwelkomen', aldus het bloed- en celproductenmerk.
Aanmelden kan via sanquin.nl/held.
(PvWK)
Over Sanquin
'Sanquin zorgt voor een veilige en efficiënte inzameling, productie en levering van plasma en van bloed- en celproducten voor de behandeling van patiënten. Daarnaast biedt Sanquin complexe diagnostiek, hoogwaardig wetenschappelijk onderzoek en educatie met een focus op transfusiegeneeskunde, hematologie, oncologie en immunologie. Vanaf het terrein van het New West Health & Innovation District, rondom het hoofdkantoor van Sanquin in Amsterdam, biedt Sanquin bovendien een internationaal platform aan innovatieve bedrijven en organisaties die in bovenstaande gebieden werken. Alles met een focus op betere gezondheid voor donors en patiënten.'
(bron: Sanquin)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- directeur Communicatie en Marketing
- Sanquin
- Gladiator II
- 3D
- medische behandelingen
- celproducten
- standbeeld
- campagne
- donors
- merk
- eerbetoon
- bloed
- Joyce Veekman
- onderstrepen
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

