Biografie Laura van Stralen is marketing en communicatie medewerker bij Sizo, een marketing intelligence bedrijf. Sizo heeft de complete Nederlandse zakelijke markt in beeld gebracht. Op basis van deze informatie optimaliseert Sizo de marktbewerking van B2B organisaties met als doel 1 op 1 conversie, door 1 op 1 communicatie.
Laura van Stralen

Welke prospect benader je wanneer?
De eerste maand van 2019 zit er alweer op. Hoe staat het met de targets? In deze blog sta ik stil bij het moment van benaderen. Oftewel: wanneer in het jaar heb je de grootste kans op succes en hoe kom je daarachter.
5 Tips voor je nieuwe marketing-/salesplan
Je staat er misschien liever nog niet bij stil, maar over 10 weken is het gewoon 2019. Een nieuw jaar. Met nieuwe voornemens, nieuwe uitdagingen en natuurlijk ook nieuwe targets en doelstellingen.
Waarom zou je naar me luisteren?
Iedere minuut van de dag ontvangen we ontelbare (commerciële) prikkels. Billboards waar we langs rijden, advertenties en banners die we zien, posts op social media, radio en tv-commercials en alles wat we horen van vrienden, kennis en relaties. Maar wanneer geef je er aandacht aan?
Hypertargeting: buzzwoord of goudmijn?
Hypertargeting, een term dat we steeds vaker voorbij zien komen als één van de sleutelwoorden voor succesvolle marketing. En dat is niet zo gek. Hypertargeting is het communiceren met een zeer specifieke doelgroep rondom een geheel op deze doelgroep afgestemde boodschap via diverse kanalen.
Zo vergroot je jouw specifieke zakelijke doelgroep
Als bedrijf dat zich richt op een redelijk specifieke zakelijke doelgroep, vind je het wellicht lastig om je doelgroep te bepalen als dit niet direct uit standaard kenmerken als grootte en branche is af te leiden. Door het voorbeeld in deze blog krijg je meer inzicht - en hopelijk inspiratie - over hoe je jouw doelgroep heel gericht kan bepalen met behulp van webdata.
7 Tips voor de Digital B2B-Marketeer om 1 op 1 te communiceren
Het genereren van leads wordt steeds uitdagender. Dat geldt voor zowel B2B als B2C, profit als non-profit. De trend is dat we steeds hoger in de funnel leads verzamelen en deze nurturen totdat deze geschikt zijn voor sales. Voor het nurturen van deze leads wordt voornamelijk ingezet op online mogelijkheden.
5 trends en uitdagingen voor de B2B-marketeer in 2018
Nog een maand en dan zit 2017 er alweer op. En wat is het jaar voorbij gevlogen! Het was een jaar waarin de marketingactiviteiten van veel B2B organisaties zich ontwikkelden naar een steeds professionelere en gerichtere klantbenadering. Het was vooral ook een jaar waarin B2B marketing zeer belangrijk is gebleken. Zo is er het afgelopen jaar nog veel meer content ontwikkeld dan in 2016 en is marketing automation steeds meer ingeburgerd als basistool voor online marketing strategieën.
Mag ik straks nog wel koud bellen?
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wordt vanaf 25 mei 2018 van kracht. Wij krijgen regelmatig de vraag van onze klanten of je, na invoering van deze nieuwe Europese regels, nog wel koud mag bellen in 2018. Koude acquisitie is straks niet verboden, alleen is het nog niet duidelijk hoe het precies dient te worden toegepast.
Wat kan het bedrijfsleven leren van de sportwereld?
Sport verbroedert, sport verbindt, sport is mondiaal, sport is heel erg groot, sport is voor data analyse de business case richting de toekomst.
Telecom en ICT: wat heb je als bedrijf nodig?
Er bestaat uiteraard een groot verschil in de behoeftes van organisaties op het gebied van telecom en ICT. Een lokale bakker heeft nu eenmaal andere wensen dan een softwarebedrijf. Bovendien is de gedragscode ook anders. Wil je als bedrijf dat je medewerkers altijd met de nieuwste Iphone lopen, omdat innovatie en vernieuwing belangrijke speerpunten zijn of koop je pas nieuwe telefoons als de oude het begeven? Hoe bepaal je het beste telecom en ICT aanbod voor een specifiek bedrijf?
Data: een kant, de andere kant en de waarheid
Data-telling? Het is een nog onbekend begrip, maar het zegt eigenlijk precies waar data over zou moeten gaan: het vertellen/voorspellen van wat de toekomst brengt. Dit is echter niet altijd eenvoudig. Verschillende datastromen vertellen vaak verschillende verhalen. Hoe weten marketeers welke data ze moeten volgen? Waar ligt de ‘waarheid’?
De 4 behoeften van een potentiele B2B koper
Al ver voordat er een zakelijke overeenkomst tot stand komt, probeert de moderne ‘B2B-koper’ erachter te komen hoe hij een slimme zakelijke beslissing kan nemen. Hij zit daarbij echt niet te wachten op een eenzijdige salespitch. In feite vermijdt hij liever een pitch. Als verkoper in de B2B branche is het belangrijk eerst de 4 behoeften van de prospects goed te begrijpen.
Hoe je met de juiste data de juiste klanten vindt
Exact weten wie je moet benaderen, met de juiste boodschap, op het juiste moment is de sleutel tot effectieve marketing en sales. Bij prospects die passen binnen het door jou bepaalde klantprofiel zal de kans op verkoopsucces groter zijn. Het is dus de uitdaging om je te richten op prospects die binnen jouw klantprofiel passen. Immers, waarom zou je tijd en geld besteden aan campagnes voor een publiek dat jouw boodschap niet wil horen?
Trends en uitdagingen voor de b2b marketeer in 2017
Nog 2 dagen en dan zit 2016 er alweer op. En wat is het jaar voorbij gevlogen! Het was een jaar waarin de marketingactiviteiten van veel b2b organisaties zich ontwikkelden naar een steeds professionelere en gerichtere klantbenadering. Het was vooral ook een jaar waarin b2b marketing zeer belangrijk is gebleken. Zo is er het afgelopen jaar ontzettend veel content ontwikkeld door de b2b marketeers, marketing automation wordt door steeds meer organisaties omarmt en ook de ontwikkeling van buyers persona’s stond vaak hoog op de agenda.
Buyer persona's versus marktsegmentatie
Segmentatie is een van de belangrijkste principes van effectieve marketing. Want hoe kun je je doelen überhaupt bereiken als je niet eens de juiste doelgroep bereikt? Echter, wat veel marketeers zich niet realiseren is dat er nieuwe, betere manieren zijn om de doelgroep te segmenteren dan de vaak gebruikte segmentatie op basis van demografische gegevens en SBI codes.
B2b sales leads: 5 veel gemaakte fouten
Net zoals bij een golfclub, is een b2b sales lead zo effectief als wat je er uiteindelijk zelf mee doet. Met slim geselecteerde leads die je goed opgevolgd, is de kans groot dat je succesvol bent. Als je de leads niet op de juiste manier behandeld, kunnen de leads nog zo slim geselecteerd zijn, maar zal het je uiteindelijk weinig opleveren. Hieronder lees je wat je vooral niet moet doen met een lead.
Wat we kunnen leren van onze Olympische helden
De 28ste editie van 's werelds grootste sportevenement, de Olympische Spelen, is in volle gang in Rio de Janeiro. Hoewel de Spelen nog niet afgelopen zijn heeft Nederland al 8 (!) gouden medailles op de teller staan. Nieuwe Olympische helden, zoals Ferry Weertman en Sanne Wevers, zijn opgestaan. Vier jaar lang hebben zij zich voorbereid op dat ene moment, met slechts één doel: Goud. Dat vraagt voorbereiding, focus en vooral doorzettingsvermogen. Wat kunnen wij als commercieel professionals leren van onze Olympische sporters?
Waarom segmentatie in b2b steeds belangrijker wordt
Een brievenbus vol reclame iedere week. Telefoontjes voor een nieuw telefoonabonnement, terwijl het huidige abonnement nog 1,5 jaar doorloopt. Net als bij consumenten is dit ook bij bedrijven nog steeds de normaalste zaak van de wereld in 2016. Dat is jammer, want het feit dat iemand gebeld wordt terwijl er op dat moment totaal geen behoefte is aan het product dat wordt aangeboden, irriteert vaak eerder dan dat het op een positieve wijze interesse wekt.
Commerciële e-mails: wat zijn de regels?
Met grote regelmaat krijgen wij als aanbieder van bedrijfsinformatie de vraag of we ook e-mailadressen kunnen leveren. Met als doel om tegen lage kosten grootschalige leadgeneratie te kunnen doen. Daarbij valt op dat er nog veel onbekend is over de noodzaak om een opt-in te hebben alvorens te mogen e-mailen. En dus nog veel bedrijven een boete riskeren. Immers al sinds januari 2012 is de nieuwe wetgeving voor het versturen van e-mailings van kracht. Een wet die in het leven is geroepen om spam / bulk e-mailings in te perken.
3 Marketingtips voor succesvolle laatste maand 2015!
De dagen worden korter en de temperatuur is dalende. Kortom: het einde van het jaar komt steeds dichterbij en daarbij nadert ook voor veel organisaties het einde van de targetperiode. Sales schiet in de stress en met z’n allen zetten we nog een laatste spurt in om zoveel mogelijk bestaande opportunity’s te closen. De decembermaand zorgt altijd weer voor veel hectiek in de laatste weken van het jaar.
Datakwaliteit: bron van succesvolle marktbewerking
Je kent het wel: je krijgt commerciële post voor een ander, je naam is onjuist geschreven of je bent opeens van geslacht veranderd. Net als dat dit bij jou irritatie opwekt, gebeurt dit ook bij je relaties die een DM of e-mail ontvangen met foutieve contactgegevens. Veel bedrijven zien datakwaliteit als kostenpost en beseffen niet hoeveel omzet afhankelijk is van goede datakwaliteit. Een actueel bestand verhoogt namelijk het rendement van de DM of e-mail en heeft een positieve invloed op het imago. Ook helpt een actueel bestand om marketingkosten te besparen. Het optimaliseren van de datakwaliteit is een investering met een hoge return.
B2b marketeer moet kiezen uit veel prioriteiten
Big data, contentmarketing, event driven marketing en marketing automation, het zijn allemaal termen die hot zijn voor de marketeer. Er komen steeds meer aandachtspunten bij waarvan goeroe’s zeggen dat het ‘een must’ is voor succesvolle marketing. Het wordt onmogelijk overal focus op te leggen. De grote vraag is dan ook: waar ga je je als marketing manager nu op focussen? Waar ligt de prioriteit?
- AlgemeenWeblog Ook Truus uit Almere gaat aan de...Weblog 3 gouden tips om van jouw product...Nieuws Zwarte Cross streeft naar 100...Nieuws Juryvoorzitters SAN 2019 bekendWeblog [column] Tesla's slimme...Weblog [column] Digitaal oké, maar verkopen...
- Business-to-BusinessNieuws CPNB start samenwerking met...Weblog Is customer experience nog wel van...Nieuws 2020: marketing in de sterren Nieuws Martin Huisman: 'Denk nooit alles te...Nieuws Veerle Snijders hoofd Marketing en...Nieuws Gino van Ossel wint PIM Marketing...
- BureausNieuws Hornbach introduceert Derde KlusdagNieuws T-Mobile lanceert escape room-gameNieuws Boomerang Agency neemt Ride Creative...Nieuws De Buik lanceert foodmarketingbureauNieuws Jumbo: iedereen een geweldige kerstNieuws Brand Executive Production geeft...
- ContentmarketingNieuws ABN Amro werft IT'ers met nieuwe...Nieuws [podcast] Micro-influencers: meer...Weblog Maatschappelijk verantwoorde...Nieuws Wayne Parker Kent over Mediahuis,...Nieuws Platform Content en Markteffect...Nieuws Influentials start TikTok-marktplaats
- DesignNieuws Pantone Classic Blue Kleur van het...Nieuws Omoda neemt duurzame ecobox in gebruikNieuws Appelsientje over op biobased...Nieuws onderzoek Consumenten straffen...Nieuws Total Design ontwikkelt nieuwe...Nieuws Na thema en logo nu ook decor bekend...
- Food en RetailNieuws Statement CBL over plan Farmers...Nieuws Plus Kerstfilm in teken van geboorteNieuws Kerstcampagne Coca-Cola wil verbindenNieuws Lidl biedt met Kerst luxe voor...Weblog Bied jij jouw klanten de X-factorNieuws [interview marketeer 137] 'Take...
- MediaWeblog [column] Een sterker merk in vijf...Nieuws Makro kiest voor M2MediaNieuws Ster-directeur Frank Volmer...Nieuws DeMedia100: John de Mol weer nummer...Nieuws Onderzoek: fake news zal toenemenNieuws Vivienne van den Assem presenteert...
- Online MarketingNieuws Best3Minutes winnaar Present Your...Nieuws Macaw vervult voorbeeldfunctie met...Weblog [column] Bye-bye, Black Friday!Nieuws Onderzoek: jeugd vindt webshop op...Nieuws Nederland heeft één miljoen...Nieuws PSV is Website van het Jaar 2019
- SponsoringNieuws Handboog-WK levert miljoenen opNieuws Shell en ABN Amro winnen Drum...Nieuws Nederlandse Loterij steunt Olympisch...Nieuws Tommy Hilfiger sponsort Sail 2020Nieuws Klanten van Essent dansen halve ton...Nieuws SponsorRing-winnaar Bas Tietema:...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsMartin Huisman: 'Denk nooit...13437x
- NieuwsAmsterdammer minder trots op...12366x
- NieuwsVeerle Snijders hoofd Marketing...12287x
- BlogDe marketing en communicatie...8610x
- BlogIs customer experience nog wel...7203x
- NieuwsGino van Ossel wint PIM...6507x
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:







Laatste Nieuws
- CPNB start samenwerking met... 05-12-2019
- 2020: marketing in de sterren 03-12-2019
- Martin Huisman: 'Denk nooit alles te... 27-11-2019
- Veerle Snijders hoofd Marketing en... 27-11-2019
- Gino van Ossel wint PIM Marketing... 27-11-2019
- Amsterdammer minder trots op eigen... 26-11-2019
MarketingTribune Events
- 6feb 2020
Branded Content Event
- 13feb 2020
Data Driven Commerce Event
- 26mrt 2020
Shopping Awards 2020
- Toon alle events »