Unilever neemt Living Proof over
- B2b
- 19 dec 2016 @ 08:00
- Link
-
Connie Lohuis
Webredacteur Marketingtribune (Content)
StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten - MerkenZakelijkVerkoop
- 19 dec 2016 @ 08:00
- Connie Lohuis
Unilever heeft een overeenkomst getekend om Living Proof Inc. over te nemen, een innovatieve fabrikant van premium haarverzorgingsproducten. Living Proof werd opgezet door durfkapitalist en ondernemer Jon Flint, om geavanceerde biomedische technologie beschikbaar te maken voor de schoonheidsbranche.
Samen met Robert Langer, hoogleraar aan het MIT, zette hij een team van biomedische wetenschappers van wereldklasse en leidende haarstylisten op om een samenhangend portfolio te ontwikkelen van haarverzorgingsproducten waarmee mensen zichtbaar gezonder haar kunnen krijgen, kroes te bestrijden, meer volume kunnen creëren en een aantal andere uitdagingen op het gebied van haarverzorging kunnen aanpakken. Via gepatenteerde technologie en geavanceerde wetenschappelijke ontdekkingen van het MIT (Massachusetts Institute of Technology, US), heeft Living Proof een uniek assortiment dat door steeds meer consumenten wordt gevolgd.
Reactie Unilever
Alan Jope, president personal care Unilever, zegt: ‘We zijn verheugd Living Proof te kunnen toevoegen aan ons Prestige portfolio. De Prestige-haar retail markt is erg attractief en biedt duidelijke groeimogelijkheden. Dankzij overtuigende demonstraties van de resultaten van de producten en een marketingstrategie via beïnvloeders is Living Proof al een succesvolle speler op dit gebied en we kijken ernaar uit om dit prachtige merk verder te ontwikkelen en uit te bouwen.’
Reactie Living Proof
Grace Ray, CEO van Living Proof valt Jope bij: ‘Ik ben waanzinnig trots op de groei van Living Proof in de laatste jaren en op het verschil dat onze producten kunnen maken in de levens van mensen. Unilever deelt onze passie voor wetenschap, kwaliteit en innovatie, en is daarmee de ideale partner om ons mee te nemen in de volgende fase van onze reis. Ik heb het volste vertrouwen dat wij samen onze missie zullen versnellen om de levens van mensen te veranderen door producten die resultaten leveren die je al van ver kunt zien.’
Living Proof zal worden opgenomen in Unilever’s Prestige portfolio, met merken als Dermalogica, Kate Somerville, Murad en REN. Details van de overeenkomst zijn niet vrijgegeven. De overname wordt naar verwacht definitief in het eerste kwartaal van 2017, en is onderworpen aan de gebruikelijke wettelijke goedkeuring.
-
Connie Lohuis
- Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
- Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
- Website:http://www.strakblauw.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing