Topjaar voor internationale congressen Den Haag
- B2b
- 27 feb 2017 @ 15:23
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - CongresEvenement
- 27 feb 2017 @ 15:23
- Sjaak Hoogkamer
2016 was een succesvol jaar voor meerdaagse, internationale congressen in Den Haag. Uit het jaarlijks congresonderzoek van het Nederland Bureau voor Toerisme en Congressen blijkt dat er in de residentie 135 meerdaagse internationale congressen zijn gehouden. Een toename van 50% ten opzichte van 2015 en 2014.
De gemiddelde duur van een congres was in 2016 vier dagen en het gemiddeld aantal bezoekers aan een congres bedroeg 279. Het aantal congresdeelnemersdagen was 146.657. De congresgangers besteedden in totaal € 44 miljoen euro in Den Haag.
Acquisitie
Mede vanwege de hoge bestedingen (€ 300 per congresdeelnemer per dag) investeert de Gemeente Den Haag deze collegeperiode fors in de acquisitie van internationale, meerdaagse congressen. Het The Hague Convention Bureau heeft daardoor uit kunnen groeien tot een salesorganisatie die samen met de congrespartners vanuit de Haagse economische clusters internationale congressen werft. Samen met het conventionbureau en de congrespartners heeft de gemeente de ambitie om een plek in de top 50 van wereldwijde congresbestemmingen te veroveren.
Toename
Karsten Klein, wethouder Stedelijke Economie in Den Haag: ‘Fantastisch dat we al zo snel deze grote toename zien van het aantal internationale congressen. Mijn complimenten aan het vernieuwde conventionbureau en de congrespartners. Dit resultaat is een bevestiging om de komende jaren te blijven investeren in de acquisitie van internationale congressen.’
Den Haag weet als internationale congresstad steeds beter te profiteren van haar vrede en recht profiel. Grote summits zoals de Global Conference on Cyberspace en Nuclear Security Summit genereren veel publiciteit, versterken dit profiel en trekken weer andere congressen aan. Zo is Den Haag dit jaar gastheer van drie summits waar de discussie over de verandering van de wereldwijde financiële sector wordt gevoerd: European Payment Summit op 10 en 11 maart, Impact Summit Europe op 21 en 22 maart (met oa Al Gore) en World Pension Summit op 25 en 26 oktober.
Michiel Middendorf, general manager World Forum in Den Haag : ‘Het is inspirerend om te zien als middelen, talent en gedrevenheid bij elkaar komen er geen limieten zijn wat resultaat betreft. Als wij kijken naar 2017 en zelfs al naar 2018 weten we zeker dat het hier om een structureel effect gaat.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management