LiveRamp neemt Faktor over
- B2b
- 15 apr 2019 @ 12:05
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Overname
- 15 apr 2019 @ 12:05
- Lucas Boon
De Amsterdamse start-up Faktor is overgenomen door technologiebedrijf LiveRamp uit San Francisco.
Met de overname wil LiveRamp zijn strategische focus op privacy en gegevensbeheer versterken en in staat zijn om zijn portfolio van complianceproducten en -diensten verder uit te breiden. Ondanks de overname zal de in 2017 opgerichte start-up vanuit Amsterdam verder werken aan de uitbreiding van het zogenoemde privacy en consent management-platform.
Dit platform was voor LiveRamp de voornaamste reden om Faktor over te nemen. Het platform, dat bedrijven helpt te voldoen aan de GDPR door een gedecentraliseerde gegevensinfrastructuur te bieden waarin de consument zelf zijn instellingen beheert, is een belangrijke toevoeging aan het LiveRamp-portfolio.
''s Werelds grootste en meest innovatieve bedrijven zijn van mening dat het noodzakelijk is dat consumenten meer inzicht in en controle krijgen over hun persoonlijke gegevens. De recente wettelijke vereisten zoals GDPR en de aankomende California Consumer Privacy Act (CCPA) maken dit alleen maar noodzakelijker', aldus Scott Howe, CEO van LiveRamp. 'Met de overname van Faktor hopen we een krachtige boodschap aan onze klanten, partners en de industrie te geven, namelijk hoe belangrijk het is dat consumenten worden geïnformeerd en controle krijgen over hoe hun gegevens worden gebruikt. Tegelijkertijd bieden we ook meteen een oplossing om dit heel gemakkelijk in te regelen.'
Tim Geenen, mede-oprichter van Faktor, voegt daaraan toe: 'Toen we Faktor oprichtten, deden we dat omdat we consumenten meer controle wilden geven over hun gegevens, terwijl merken en uitgevers konden blijven groeien. We wilden een online waarde-uitwisseling mogelijk maken. Inmiddels wordt ons CMP op meer dan 2.000 websites door heel Europa ingezet. Ik ben blij dat we nu, door deze overname, onze impact verder uit kunnen breiden naar nieuwe markten en ons platform kunnen opschalen om zodoende tegemoet te komen aan de groeiende behoefte en vraag naar een vereenvoudigd, op mensen gericht toestemmingsbeheerplatform op bedrijfsniveau.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing