LiveRamp neemt Faktor over
- B2b
- 15 apr 2019 @ 12:05
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Overname
- 15 apr 2019 @ 12:05
- Lucas Boon
De Amsterdamse start-up Faktor is overgenomen door technologiebedrijf LiveRamp uit San Francisco.
Met de overname wil LiveRamp zijn strategische focus op privacy en gegevensbeheer versterken en in staat zijn om zijn portfolio van complianceproducten en -diensten verder uit te breiden. Ondanks de overname zal de in 2017 opgerichte start-up vanuit Amsterdam verder werken aan de uitbreiding van het zogenoemde privacy en consent management-platform.
Dit platform was voor LiveRamp de voornaamste reden om Faktor over te nemen. Het platform, dat bedrijven helpt te voldoen aan de GDPR door een gedecentraliseerde gegevensinfrastructuur te bieden waarin de consument zelf zijn instellingen beheert, is een belangrijke toevoeging aan het LiveRamp-portfolio.
''s Werelds grootste en meest innovatieve bedrijven zijn van mening dat het noodzakelijk is dat consumenten meer inzicht in en controle krijgen over hun persoonlijke gegevens. De recente wettelijke vereisten zoals GDPR en de aankomende California Consumer Privacy Act (CCPA) maken dit alleen maar noodzakelijker', aldus Scott Howe, CEO van LiveRamp. 'Met de overname van Faktor hopen we een krachtige boodschap aan onze klanten, partners en de industrie te geven, namelijk hoe belangrijk het is dat consumenten worden geïnformeerd en controle krijgen over hoe hun gegevens worden gebruikt. Tegelijkertijd bieden we ook meteen een oplossing om dit heel gemakkelijk in te regelen.'
Tim Geenen, mede-oprichter van Faktor, voegt daaraan toe: 'Toen we Faktor oprichtten, deden we dat omdat we consumenten meer controle wilden geven over hun gegevens, terwijl merken en uitgevers konden blijven groeien. We wilden een online waarde-uitwisseling mogelijk maken. Inmiddels wordt ons CMP op meer dan 2.000 websites door heel Europa ingezet. Ik ben blij dat we nu, door deze overname, onze impact verder uit kunnen breiden naar nieuwe markten en ons platform kunnen opschalen om zodoende tegemoet te komen aan de groeiende behoefte en vraag naar een vereenvoudigd, op mensen gericht toestemmingsbeheerplatform op bedrijfsniveau.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Marketingtransfers week 26, 2025
- [column] LinkedIn en PR zijn on the rise in B2B en SEO ligt op...
- Centraal Beheer: werkdruk zet ondernemers onder druk
- Mediahuis E-commerce behaalt duurzaamheidskeurmerk
- Dotdotdash opent Europese hub in Amsterdam
- Payroll-startup Employes overgenomen door Deens Ageras
Laatste Nieuws
- Payroll-startup Employes overgenomen... 11-07-2025
- Marketingtransfers week 27, 202511-07-2025
- Marketingtransfers week 26, 202504-07-2025
- Centraal Beheer: werkdruk zet... 03-07-2025
- Dotdotdash opent Europese hub in... 30-06-2025
- Mediahuis E-commerce behaalt... 29-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers