Tim van Heel (Interpolis): 'Hoe introduceer je een branchevreemde oplossing in de markt?'

Tim van Heel (Interpolis): 'Hoe introduceer je een branchevreemde oplossing in de markt?'
  • B2b
  • 8 apr 2022 @ 09:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

Tim van Heel is B2B-marketeer bij Interpolis. De titel van zijn presentatie op donderdag 16 juni tijdens Nima Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht: ‘Elektrakeuring; de introductie van een branchevreemd product.’

BUREAUZIJDE
Na een kleine tien jaar aan bureauzijde, brengt Van Heel sinds 2020 zijn opgedane kennis en ervaring met B2B-marketing in praktijk bij Interpolis. Bedrijfsdoelstellingen vormen zijn vertrekpunt. Daar werkt hij pragmatisch en datagedreven naar toe, terwijl de klant centraal staat. Bij Interpolis is hij verantwoordelijk voor marketing en activatie van (nieuwe) proposities, slimme oplossingen en diensten voor de zakelijke markt.

BRANCHEVREEMD
‘Interpolis is meer dan alleen een verzekeraar. We houden ons al jaren bezig met veiligheid en preventie. Dat doen we bijvoorbeeld met slimme oplossingen en diensten om klanten te helpen schade en ongemak te voorkomen. Maar hoe introduceer je zo’n slimme maar branchevreemde oplossing als de Interpolis Elektrakeuring in de markt? Welke processen gaan er aan de introductie vooraf en hoe neem ik mijn stakeholders mee? Hoe ziet de campagne eruit? En wat leren we er van? Dit alles komt aan bod aan de hand van twee campagnecases.’

BEPERKT
Op events is de keuze uit B2B-tracks vaak beperkt. Graag help ik mee om praktijkervaring te delen en andere marketeers te inspireren.

NMD22
Professionals delen ervaringen, zowel op als naast het podium. Na zo’n dag ga je vol goede ideeën en energie naar huis.

TAKE-AWAY
Dat niet iedereen, of elk bedrijf in B2B, de beschikking heeft over geavanceerde marketing automation tools, maar toch datagedreven kan werken en succesvolle campagnes kan uitrollen.

TROTS
Elektrakeuring, een branchevreemd product voor Interpolis, is succesvol geïntroduceerd. De verkopen laten een stijgende curve zien en we behalen een hoge NPS. We hebben het volledige proces vooraf goed uitgedacht en het blijkt te werken.

T-SHAPED
We worden geacht steeds meer T-shaped marketeers te zijn, met een brede basis en één/twee expertises. Echter, door verregaande automatisering komt de focus, naast vakkennis, steeds meer te liggen op verbindende kwaliteiten en het interpretatievermogen om verschillende afdelingen & specialisten tot elkaar te laten komen. Denk aan merkmanagement, marketing intelligence en productmanagement. Hoe kom je samen tot onderscheidende proposities die bestaansrecht hebben en goed worden weggezet in de markt?

Hét marketingfestival voor en door marketeers
Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de hoofdrol. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken