Tim van Heel (Interpolis): 'Hoe introduceer je een branchevreemde oplossing in de markt?'
- B2b
- 8 apr 2022 @ 09:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Geen tag
- 8 apr 2022 @ 09:00
- Nanny Kuilboer
Tim van Heel is B2B-marketeer bij Interpolis. De titel van zijn presentatie op donderdag 16 juni tijdens Nima Marketing Day 2022 in DeFabrique in Utrecht: ‘Elektrakeuring; de introductie van een branchevreemd product.’
BUREAUZIJDE
Na een kleine tien jaar aan bureauzijde, brengt Van Heel sinds 2020 zijn opgedane kennis en ervaring met B2B-marketing in praktijk bij Interpolis. Bedrijfsdoelstellingen vormen zijn vertrekpunt. Daar werkt hij pragmatisch en datagedreven naar toe, terwijl de klant centraal staat. Bij Interpolis is hij verantwoordelijk voor marketing en activatie van (nieuwe) proposities, slimme oplossingen en diensten voor de zakelijke markt.
BRANCHEVREEMD
‘Interpolis is meer dan alleen een verzekeraar. We houden ons al jaren bezig met veiligheid en preventie. Dat doen we bijvoorbeeld met slimme oplossingen en diensten om klanten te helpen schade en ongemak te voorkomen. Maar hoe introduceer je zo’n slimme maar branchevreemde oplossing als de Interpolis Elektrakeuring in de markt? Welke processen gaan er aan de introductie vooraf en hoe neem ik mijn stakeholders mee? Hoe ziet de campagne eruit? En wat leren we er van? Dit alles komt aan bod aan de hand van twee campagnecases.’
BEPERKT
Op events is de keuze uit B2B-tracks vaak beperkt. Graag help ik mee om praktijkervaring te delen en andere marketeers te inspireren.
NMD22
Professionals delen ervaringen, zowel op als naast het podium. Na zo’n dag ga je vol goede ideeën en energie naar huis.
TAKE-AWAY
Dat niet iedereen, of elk bedrijf in B2B, de beschikking heeft over geavanceerde marketing automation tools, maar toch datagedreven kan werken en succesvolle campagnes kan uitrollen.
TROTS
Elektrakeuring, een branchevreemd product voor Interpolis, is succesvol geïntroduceerd. De verkopen laten een stijgende curve zien en we behalen een hoge NPS. We hebben het volledige proces vooraf goed uitgedacht en het blijkt te werken.
T-SHAPED
We worden geacht steeds meer T-shaped marketeers te zijn, met een brede basis en één/twee expertises. Echter, door verregaande automatisering komt de focus, naast vakkennis, steeds meer te liggen op verbindende kwaliteiten en het interpretatievermogen om verschillende afdelingen & specialisten tot elkaar te laten komen. Denk aan merkmanagement, marketing intelligence en productmanagement. Hoe kom je samen tot onderscheidende proposities die bestaansrecht hebben en goed worden weggezet in de markt?
Hét marketingfestival voor en door marketeers
Op donderdag 16 juni 2022 staan marketeers in de hoofdrol. Topsprekers delen hun eigen verhalen over marketinguitdagingen, die soms geweldig uitpakten en soms wat minder, maar waar je altijd iets van opsteekt. DeFabrique in Utrecht fungeert wederom als ‘festivalterrein’ voor Nima Marketing Day. Koop nu je kaartje!
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Herna Verhagen draagt bij PostNL stokje over aan Pim Berendsen
- De marketingtransfers van week 14, 2025
- ‘Stukje van Mij’ bekroond met hoogste Europese PR-onderscheiding
- Digital advertising naar recordhoogte: TikTok en AI stuwen...
- Nima Marketing Day 2025: Het hoe en waarom van de campagne...
- VIA draagt drie nieuwe bestuursleden voor: Dercksen,...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 15,... 18-04-2025
- Nima Marketing Day 2025: Het hoe en... 16-04-2025
- AI houdt miljarden slechte... 16-04-2025
- Digital advertising naar... 16-04-2025
- Herna Verhagen draagt bij PostNL... 14-04-2025
- VIA draagt drie nieuwe bestuursleden... 14-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management