Creatieve branche zet zich in Cannes in voor diversiteit en inclusie

Creatieve branche zet zich in Cannes in voor diversiteit en inclusie
  • B2b
  • 17 jun 2022 @ 12:46
  • 26305 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Zakelijk
  • 17 jun 2022 @ 12:46
  • 26305 x gelezen
  • Ryan Baij

Op dinsdag 21 juni 2022 verzamelt een internationaal gezelschap uit de gehele creatieve keten zich bij de Embassy of Dutch Creativity in Cannes.

De Nederlandse handelsmissie organiseert samen met de World Federation of Advertisers (WFA) en Creative Equals een inhoudelijk programma over Diversity, Equity & Inclusion.

Het doel van de dag is dat de gehele branche met concrete voorbeelden samen tot actie kan komen en gezamelijke concrete afspraken voor diversiteit en inclusie kan komen.

Gedurende de dag treffen merkleiders zoals Tracy Stallard van ABI In-Bev, Nathalie Lam van Philips en Tea Uglow, bekend van Google Creative Labs elkaar. Ze zullen concrete voorbeelden van hun initiatieven en commitments delen met als doel opdrachtgevers, bureaus, producenten en media-exploitanten te bewegen om ook in actie te komen. In de middag worden lokale voorbeelden van zowel individuen als brancheverenigingen uit verschillende landen getoond.

Antoinette Hoes, namens de Embassy of Dutch Creativity en Dutch Diversity in Marketing, zegt erover: ‘Als er één plek is om geïnspireerd te raken door de kracht van creativiteit, dan is het Cannes wel. Daarom is het zo goed om daar met de gehele door te pakken eindelijk eens afspraken te maken over Diversity, Equity & Inclusion. We hopen door in Cannes naar wereldwijde DEI-initiatieven te kijken, dat de aanwezigen geïnspireerd en met concrete handvatten huiswaarts kunnen keren.”

Kyra Roest, initiatiefnemer van de Embassy over de themadag over DEI op de Embassy in Cannes vult aan: ‘Het werk van de creatieve industrie wordt gezien, gehoord, ervaren door miljoenen mensen. Alle spelers in onze keten hebben een grote verantwoordelijkheid als het gaat om belangrijke onderwerpen als diversiteit, inclusie en kansengelijkheid. Als handelsmissie willen we een leidende rol spelen op zo’n belangrijk onderwerp.’

De Embassy of Dutch Creativity is de handelsmissie van de gezamenlijke Nederlandse creatieve industrie tijdens het internationale reclamefestival in Cannes. De Embassy is een initiatief van ADCN, bvA, DuPho, Dutch Digital Agencies, Dutch Digital Design, IAA Dutch Chapter en VIA.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken