Voorzitterswissel PIM

Voorzitterswissel PIM
  • B2b
  • 6 okt 2022 @ 12:37
  • 10118 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Charelle Akihary (Heijmans, op foto boven rechts) is de nieuwe voorzitter van het bestuur van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Zij volgt Yvonne Nassar op die de functie ruim vijf jaar vervulde.

Akihary: ‘Als marketeers kunnen we betekenisvolle impact maken. PIM helpt daarbij met een sterk netwerk, visie en vernieuwing.’

Akihary is marketingstrateeg bij bouwbedrijf en vastgoedbeheerder Heijmans. Als changemaker en ervaren marketeer werkt ze aan strategische oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken zoals de woningnood, energietransitie, leefbare schone steden en duurzamer bouwen.

Eerder hield ze zich bezig met mondiale merkstrategie, innovatie en complexe transformaties bij onder andere Danone (B-corp) en Whirlpool EMEA. Ze brengt volgens PIM ‘dingen in beweging en heeft een passie voor de menselijke kant.’ Ze werd op 4 oktober tot voorzitter benoemd tijdens de Algemene Ledenvergadering van PIM, tijdens het PIM-event Port of Rotterdam.

Voortzetten impact marketing

Yvonne Nassar (Van Gogh Museum) draagt de voorzittershamer met enthousiasme en vertrouwen over: ‘Na 5,5 jaar is het een goed moment om ruimte te maken. Charelle heeft een veelzijdige achtergrond op marketing- en innovatiegebied, is een verbinder en aanpakker. Ik ben trots op wat we de afgelopen jaren met PIM bereikt hebben: de professionalisering van de organisatie, de nieuwe strategie en visie van marketing als impactmaker, het Marketing Manifest dat we samen met de marketingcommunity ontwikkelden, de actuele kennis- en netwerkevents, inclusiviteit in alle gelederen en het experimenteren.’

Nassar is ervan overtuigd dat Akihary een verdere impuls kan geven aan deze ontwikkelingen. ‘Ik dank het PIM-bestuur, het team, de partners en iedereen in de PIM community voor de fijne samenwerking en inspiratie de afgelopen jaren. En ook alle marketeers die aan de slag gingen met onze trendrapporten en vanuit ons mooie vak hun schouders zetten onder maatschappelijke vraagstukken en duurzame groei.’

Met visie en verbondenheid

Akihary vindt dat marketeers een belangrijke rol hebben in het creëren en versnellen van oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen:

Ik zie marketeers echt als regisseurs van waarde in organisaties, de markt en de samenleving.

Door te luisteren naar de klant en de maatschappij, en door te acteren en anticiperen op marktontwikkelingen, stimuleren we dat organisaties meer gaan werken als een dynamisch en adaptief systeem en zo een positieve bijdrage leveren aan de wereld. Dit is in lijn met de visie van PIM.’

Volgens de nieuwe voorzitter kan PIM marketeers op vele gebieden helpen. ‘Ten eerste door de kracht van samenwerken. Ensemble c’est tout. Je kunt niets alleen. Sparren met andere marketeers, juist buiten je eigen organisatie, geeft nieuwe inzichten en brengt je verder. Ten tweede door de kennis, visie, vernieuwing en verbinding binnen het netwerk. Om als marketeers betekenisvolle impact te maken, moeten we een stap naar voren zetten; marketinginnovatie met een doel. Het Marketing Manifest is daarbij een geweldig light house. Het geeft richting aan die impact en stimuleert anderen eraan te beginnen. Meedoen en actief een bijdrage leveren, dat is de uitnodiging van PIM aan alle marketeers.’

Bestuur PIM

De overige bestuursleden van PIM zijn Ab Chakai (Movir), Abena Anokyewah (GVB), Alexander van Dam (AGU), Martine de Vries (KPMG) en Monique Brand Flu (Buma/Stemra).

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken