Walibi Holland start campagne #HardGaan
- Bureaus
- 22 apr 2014 @ 10:37
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesMarketingMerken
- 22 apr 2014 @ 10:37
- Redactie Bureaus
Walibi Holland is deze week van start gegaan met de 'Hard Gaan'-campagne. Deze door social media, radio- en tv-commercials ondersteunde campagne richt zich op teenagers en young adults.
Deejay Erik Arbores heeft speciaal voor Walibi Holland het nummer ‘Xpress’ geproduceerd. De track is geschreven voor de gelijknamige thrill ride ‘Xpress: Platform 13’. In deze ride ervaren bezoekers vanaf 5 april een compleet nieuwe experience. De track is onderdeel van de nieuwe ‘Hard Gaan’-campagne. ‘Xpress’ is onder andere te horen in de televisiecommercial en op de radio, maar ook in het park is de track gedurende het seizoen te horen.
Met de ‘Hard Gaan’-campagne speelt Walibi Holland in op Y-generatie; de teenagers & young adults, de belangrijkste doelgroep van het park. Deze generatie jongeren zoeken meer dan ooit naar spanning, willen hun leven niet ongemerkt voorbij laten gaan en leven met motto’s als ‘YOLO’ en ‘Die once, live twice’. Walibi Holland speelt hierop in door het park neer te zetten als de plek waar gasten op een unieke wijze spanning voelen. Naast de radio- en televisiecommercial bestaat de campagne uit print, online en schoolboards op middelbare scholen.
De afgelopen weken is online al gestart met het laden van de nieuwe campagne. Op de eerste openingsdag van het seizoen, zaterdag 5 april, waren Walibi en #HardGaan 9 uur lang Trending Topic in Nederland.
Bureau : YoungWorks
Concept : Kim van Dongen en Natasja Draër, Young Works
Strategie : Bart de Ridder, Young Works
Regie : Rogier van de Weerd, I-mor
Productie : Mike Vonk, I-mor
CGI : Tim Smit
Geluid/muziek : Erik Arbores - Xpress
Opdrachtgever : Marc Antonioli en Michelle den Ouden, Walibi Holland
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Erik Arbores
- Xpress
- Walibi Holland
- teenagers
- young adults
- DJ
- campagne
- doelgroep
- Hard Gaan
- Walibi
- pretpark
- #HardGaan
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

