Walibi Holland start campagne #HardGaan
- Bureaus
- 22 apr 2014 @ 10:37
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesMarketingMerken
- 22 apr 2014 @ 10:37
- Redactie Bureaus
Walibi Holland is deze week van start gegaan met de 'Hard Gaan'-campagne. Deze door social media, radio- en tv-commercials ondersteunde campagne richt zich op teenagers en young adults.
Deejay Erik Arbores heeft speciaal voor Walibi Holland het nummer ‘Xpress’ geproduceerd. De track is geschreven voor de gelijknamige thrill ride ‘Xpress: Platform 13’. In deze ride ervaren bezoekers vanaf 5 april een compleet nieuwe experience. De track is onderdeel van de nieuwe ‘Hard Gaan’-campagne. ‘Xpress’ is onder andere te horen in de televisiecommercial en op de radio, maar ook in het park is de track gedurende het seizoen te horen.
Met de ‘Hard Gaan’-campagne speelt Walibi Holland in op Y-generatie; de teenagers & young adults, de belangrijkste doelgroep van het park. Deze generatie jongeren zoeken meer dan ooit naar spanning, willen hun leven niet ongemerkt voorbij laten gaan en leven met motto’s als ‘YOLO’ en ‘Die once, live twice’. Walibi Holland speelt hierop in door het park neer te zetten als de plek waar gasten op een unieke wijze spanning voelen. Naast de radio- en televisiecommercial bestaat de campagne uit print, online en schoolboards op middelbare scholen.
De afgelopen weken is online al gestart met het laden van de nieuwe campagne. Op de eerste openingsdag van het seizoen, zaterdag 5 april, waren Walibi en #HardGaan 9 uur lang Trending Topic in Nederland.
Bureau : YoungWorks
Concept : Kim van Dongen en Natasja Draër, Young Works
Strategie : Bart de Ridder, Young Works
Regie : Rogier van de Weerd, I-mor
Productie : Mike Vonk, I-mor
CGI : Tim Smit
Geluid/muziek : Erik Arbores - Xpress
Opdrachtgever : Marc Antonioli en Michelle den Ouden, Walibi Holland
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Xpress
- campagne
- teenagers
- DJ
- Walibi Holland
- Walibi
- Hard Gaan
- #HardGaan
- young adults
- Erik Arbores
- pretpark
- doelgroep
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Reclamecampagne vol droge humor te koop op Marktplaats
Laatste Nieuws
- Lies doet het weer goed, Centraal... 15-07-2025
- Strategische denkers (17): ‘Het... 15-07-2025
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers