Controverse in India om Airtel-commercial 'The Boss'
- Bureaus
- 6 aug 2014 @ 09:57
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesCommercialsReclameMaatschappij
- 6 aug 2014 @ 09:57
- Jeroen Mirck
In India is veel ophef ontstaan over een tv-commercial van telecomaanbieder Airtel, waarin de rol van de vrouw in het bedrijfsleven en het huishouden centraal staat.
In de commercial getiteld ‘The Boss’, geproduceerd door reclamebureau Taproot India, vertelt een resolute vrouwelijke manager tegen een mannelijke medewerker dat een klus echt af moet. Dat dwingt hem tot overwerken terwijl zij op tijd naar huis kan. Wat volgt is telefooncontact tussen de medewerker en zijn vrouw, die thuis staat te koken. Drie keer raden welke vrouw dat is.
De kritiek op de Airtel-reclame is dat zelfs een vrouw in een leidinggevende functie blijkbaar wordt geacht om thuis de huisvrouw te zijn. In India is de sowieso veel discussie gaande over de achtergestelde positie van vrouwen.
Airtel zelf zegt over de commercial: ‘Relationships often get strained due to professional demands. At such times, smartphones transcend their role of being a mere communicating device, and play cupid. Watch one such sweet story brought to life by Airtel, the network made for smartphones.’
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- ophef
- reclame
- controverse
- commercial
- India
- relaties
- telecom
- vrouw
- Airtel
- man
- rolverdeling
- machtsverhouding
- overwerk
- huisvrouw
- Taproot India
- manager
- The Boss
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren
- De marketingtransfers van week 16, 2024
- Bifi terug op TV met campagne ‘Stiekem de lekkerste’
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
Laatste Nieuws
- Drie finalisten SAN New Kids on the... 26-04-2024
- De marketingtransfers van week 17,... 26-04-2024
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing