NR6 geeft jong reclametalent een kans
- Bureaus
- 10 dec 2014 @ 11:07
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - StrategieNieuwkomersInnovatie
- 10 dec 2014 @ 11:07
- Jeroen Mirck
Bureau NR6 geeft net afgestudeerden, door hen gedoopt als F’jes, in de reclamebranche de kans om te werken voor grote merken. Elke drie maanden gaat steeds een nieuw team van drie creatieven betaald aan de slag voor klanten van NR6. Voor het bureau betekent dit goedkope en goede krachten, de jongeren krijgen de kans om relevante werkervaring op te doen.
Paul Arts, managing director van NR6: ‘Afgestudeerden zitten met een groot probleem. Er zijn te weinig banen. De reclamebranche helpt hierbij niet heel hard mee. De meeste bureaus vragen ervaring en die moeten veel afgestudeerden juist opdoen. NR6 neemt het voortouw om jonge talenten een carrière-start te laten maken binnen de reclamebranche. Bovendien is het voor ons ook heel leerzaam en inspirerend om regelmatig een frisse wind door het bedrijf te laten waaien.’
Het eerste ‘F’jes-team' bestaat uit drie vrouwen: Myrthe van Dijk, Jolien Kappert, Èwa Oduguwa. Zij mogen de komende drie maanden onder begeleiding van het ervaren team van NR6 campagnes uitwerken voor onder andere Carbonell, Lassie, Port of Amsterdam en JB digital.
Jolien Kappert (24), weet net als Èwa (24), uit eigen ervaring hoe het is om telkens weer achter het net te vissen. ‘Èwa en ik hebben als team vrij veel brieven verstuurd. Dit waren voornamelijk open sollicitaties, omdat er nauwelijks vacatures zijn voor jong creatieven. We hebben een aantal gesprekken gehad bij bureaus die ons wel wilden aannemen, maar geen plek hadden voor (nog) een junior team.’
Ze gaat zich via NR6 verdiepen in concepten. ‘Ik wilde graag leren waarom iets er op een bepaalde manier uitziet en niet alleen ‘iets moois maken’. Ik vind het interessant dat je met reclame iets ‘goeds’ kunt toevoegen aan de wereld, bijvoorbeeld door voor een stichting of goed doel te werken. Ik vind het heel tof dat je vanaf 0 een idee opbouwt, dat uiteindelijk leidt tot een campagne die veel mensen gaan zien.’
Ook Myrthe van Dijk (25) kent de afwijzing. Ze kreeg meer dan eens te horen dat ze over een half jaar nog maar eens contact moest opnemen. Ze vindt het mooi dat ze via de F’jes veel verantwoordelijkheid zal krijgen. ‘We krijgen bij NR6 nu al veel meer verantwoordelijkheid dan we ooit bij stages hebben gekregen en worden bijvoorbeeld betrokken bij klantbesprekingen, wat vrij uitzonderlijk is. De merken waar wij voor gaan werken reageren heel positief op ons als jonge talenten, ze zijn echt nieuwsgierig naar de verfrissende ideeën.’
Paul Arts besluit: ‘Ik hoop voor de reclamebranche dat meer bureaus dit initiatief overnemen en dat meer merken hieraan willen meewerken, zodat Nederlandse talenten niet meer op de bank zitten, maar de kans krijgen om in het veld ervaring op te doen.’
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pearle focust op jongeren in nieuwe... 13-11-2024
- Campagne Artemis Academie promoot... 12-11-2024
- Nieuwe merkcampagne VVV Cadeaukaart:... 12-11-2024
- Portfolio UM12-11-2024
- Kaliber ontwikkelt nieuwe... 11-11-2024
- Gouden Zaag 2024 van start07-11-2024