Wouter van der Pauw over Het Geheim van Gouda

Wouter van der Pauw over Het Geheim van Gouda
  • Bureaus
  • 7 apr 2015 @ 06:16
  • Link
  • Bas Vlugt
    Bas Vlugt

    Eigenaar
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewAwardsMediastrategieMiddelen

Op 20 mei worden de Cross Media Awards uitgereikt. Brand New Telly stuurde de campagne Het geheim van Gouda in voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Wouter van der Pauw

Kun jij Brand New Telly introduceren?

Brand New Telly is een reclame bureau dat denkt vanuit wat mensen willen zien, lezen of horen - én waarmee een marketeer zijn merk wil laden. Nu content een steeds belangrijker onderdeel van het reclamevak begint te worden, is dat voorwaarde voor succesvolle campagnes. Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen. De optelsom van kennis en creatie maakt ons in staat om cross mediaal te excelleren.

Hoe kijken jullie vanuit Brand New Telly naar Cross Media?

Hoeveel consumenten zijn er die slechts een medium gebruiken? Je staat op met WNL Vandaag, scant tijdens het ontbijt Nu.nl, luistert onderweg naar kantoor Edwin Evers, je duikt nog wat dieper in de cijfers met het FD en zet tot 17.00 uur Sky Radio op. Dat is de realiteit van consumenten en ook precies hoe wij verhalen vertellen. Crossmediaal, consumentvolgend. Crossmedialiteit is ons middel om van advertising content te maken. Want advertising wordt content op het moment dat de context van het medium matcht met de boodschap van de adverteerder.

Kun je de case omschrijven?

Het geheim van Gouda Doelstelling Op krachtige wijze bekendheid geven aan het feit dat Gouda Holland kaas beschermd is met een door de Europese Unie toegekend keurmerk en dat Nederland daar trots op mag zijn. Concept Iconische producten. Frankrijk heeft champagne, België heeft Ardennerham en Italië heeft Aceto Balsamico. En Nederland heeft Gouda Kaas. Trots op dit ‘nationale streekproduct’ vormt het strategisch fundament van de contentcampagne: Het geheim van Gouda. De pijlers van de campagne zijn vier korte documentaires gepresenteerd door topchef Robert Kranenborg. In een gastronomische rondtrip door Europa laten we zien hoe trots inwoners zijn op hun streekproducten en trekken we de parallel naar Gouda Holland kaas. Een voor Nederlanders gewoon en alomtegenwoordig product, maar van buitengewoon hoogstaande kwaliteit en van internationale allure.
 


Welk bureau was betrokken bij de ontwikkeling en de uitvoering van de campagne?

Deze campagne is een samenwerkingsverband tussen Brand New Telly Industries en Mindshare.

Welke media - en mediumtypes - zijn voor de campagne ingezet? Hoe zijn jullie tot deze keuzes gekomen?

Media- & Middelenstrategie Premium videocontent vormde het kloppende hart van de mediastrategie. Belangrijk element hierin is dat alle views tot stand zijn gekomen door waardevolle, zelfgekozen views op Youtube, campagne-website hetgeheimvanGouda.nl en de platformen van Brand Delli. Hieromheen zijn ingezet: - advertorials in magazines en online - PR kick-off waar veel free publicity mee is gegenereerd (Parool, Volkskrant o.a.) inc. toonaangevende foodblogs - Native advertising - We zijn zelfs in-store - letterlijk tot op de verpakking van de kaas gegaan - om deze campagne luister bij te zetten - Programmapromo uitgezonden op verschillende landelijke TV-zenders

Wat waren de resultaten van de campagne?

Op de in totaal 4,3 miljoen kijkers zou de gemiddelde aflevering van Boer zoekt Vrouw jaloers zijn. De bereiksdoelstelling is dan ook ruimschoots behaald. Onderzoek leert dat 75% van de bereikte kijkers persoonlijke, relevante voordelen bij het Gouda Holland concept ervaart. Vooral de gegarandeerde productkwaliteit en de herkomstgarantie zijn hierin voor hen van belang; beide kerncomponenten van de campagne.

Wat is het laatste nieuws?

De campagne Het Geheim van Gouda krijgt dit jaar een vervolg. Op dit moment wordt nieuwe premium videocontent met Robert Kranenborg opgenomen.

www.goudaholland-kaas.nl
www.brandnewtelly.com

 

Klik hier voor een overzicht van alle tot nu toe gepubliceerde cases van de Cross Media Awards 2015

 

Cross Media Congres & Awards worden gesponsord door:

   
    

 

Bas Vlugt

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken