Alta bouwt Humanitas-platform Oma's Oppastas

Alta bouwt Humanitas-platform Oma's Oppastas
  • Bureaus
  • 11 jun 2015 @ 10:17
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZelfzorgConceptenDigitaalCommunity

Voor Kinderopvang Humanitas ontwikkelde Alta het digitale platform Oma’s Oppastas, speciaal voor grootouders die op hun kleinkinderen passen. Afgelopen donderdag, op Nationale Opa- en Omadag, ging de site 'live'.

Uit onderzoek dat in 2013 dat door Plus onder circa 1.000 grootouders werd gehouden, blijkt dat 72% van de opa’s en oma’s op de kleinkinderen past. Bijna de helft van de ondervraagden doet dit één à twee dagen per week. Die dagen gaan de kleinkinderen niet naar de professionele opvang. Zijn de grootouders hun concurrenten? Kinderopvang Humanitas, de grootste speler in de kinderopvang, vindt van niet. De organisatie heeft al meer dan 30 jaar pedagogische en praktische kennis opgedaan. Als de opvoedautoriteit willen zij hun kennis en ervaring delen met grootouders vanuit het gezamenlijke belang: het beste voor het kind.

Hoe ondersteun je ervaringsdeskundigen die al kinderen opvoedden, zonder betuttelend te zijn? Alta onderzocht de behoefte onder grootouders en ontwikkelde mede op basis van deze resultaten het digitale platform Omasoppastas.nl.

Oma’s Oppastas biedt voorbeelden van leuke activiteiten, nieuws, een kalender voor uitstapjes en grappige en educatieve filmpjes. Maar ook informatie over nieuwe media, blogs van (oppassende) grootouders en opvoedkundig advies. Genoeg inspiratie en handvatten voor een leuke, afwisselende en zorgeloze oppasdag voor opa’s en oma’s. Een uniek concept voor een groeiende doelgroep.

www.omasoppastas.nl 



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken