Drie keer goud voor J. Walter Thompson in Cannes
- 22 jun 2016 @ 11:37
- Jeroen Mirck
Nederland heeft zijn eerste gouden Leeuwen binnen in Cannes. De grote winnaar is J. Walter Thompson Amsterdam, dat drie keer goud won met 'The Next Rembrandt'. Die campagne was dinsdagavond ook goed voor een zilveren en een bronzen Leeuw. Brons was er bovendien voor de JWT-campagne voor Het Parool.
'The Next Rembrandt' won eerder deze week al twee keer zilver, maar pakt nu pas echt goed door: twee keer goud bij Outdoor, één keer goud bij Digital Craft, zilver bij Design en twee keer brons bij wederom Digital Craft. Toef op de taart was het Outdoor-brons voor de Parool-campagne 'The Full Story'.
Outdoor Lions
- ING: The Next Rembrandt (J. Walter Thompson Amsterdam) 2x GOUD
- Het Parool: The Full Story (J. Walter Thompson Amsterdam) 1x BRONS
Design Lions
- ING: The Next Rembrandt (J. Walter Thompson Amsterdam) - ZILVER
- McDonald's: McTrax Placemet (TBWA\Neboko) 2x, geen bekroning
Digital Craft Lions
- ING: The Next Rembrandt (J. Walter Thompson Amsterdam) 1x GOUD, 2x BRONS
- Type to Design: First Instagram Font (Superheroes) - geen bekroning
Bij de PR Lions waren drie Nederlandse bureaus genomineerd, maar werd er geen prijs gewonnen. Dus geen succes voor DDB & Tribal Amsterdam (Vodafone Smart Jacket), TBWA\Neboko (Free A Girl) en Wilmar/Matthijs Amsterdam (Yellow Backie).
Bekijk alle Nederlandse nominaties en winnaars in het Cannes-overzicht van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Cannes Lions
- The Next Rembrandt
- goud
- ING
- J. Walter Thompson Amsterdam
- uitreiking
- JWT
- winnaar
- shortlist
- Leeuw
- Parool
- Cannes
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

