Drie keer goud voor J. Walter Thompson in Cannes
- 22 jun 2016 @ 11:37
- Jeroen Mirck
Nederland heeft zijn eerste gouden Leeuwen binnen in Cannes. De grote winnaar is J. Walter Thompson Amsterdam, dat drie keer goud won met 'The Next Rembrandt'. Die campagne was dinsdagavond ook goed voor een zilveren en een bronzen Leeuw. Brons was er bovendien voor de JWT-campagne voor Het Parool.
'The Next Rembrandt' won eerder deze week al twee keer zilver, maar pakt nu pas echt goed door: twee keer goud bij Outdoor, één keer goud bij Digital Craft, zilver bij Design en twee keer brons bij wederom Digital Craft. Toef op de taart was het Outdoor-brons voor de Parool-campagne 'The Full Story'.
Outdoor Lions
- ING: The Next Rembrandt (J. Walter Thompson Amsterdam) 2x GOUD
- Het Parool: The Full Story (J. Walter Thompson Amsterdam) 1x BRONS
Design Lions
- ING: The Next Rembrandt (J. Walter Thompson Amsterdam) - ZILVER
- McDonald's: McTrax Placemet (TBWA\Neboko) 2x, geen bekroning
Digital Craft Lions
- ING: The Next Rembrandt (J. Walter Thompson Amsterdam) 1x GOUD, 2x BRONS
- Type to Design: First Instagram Font (Superheroes) - geen bekroning
Bij de PR Lions waren drie Nederlandse bureaus genomineerd, maar werd er geen prijs gewonnen. Dus geen succes voor DDB & Tribal Amsterdam (Vodafone Smart Jacket), TBWA\Neboko (Free A Girl) en Wilmar/Matthijs Amsterdam (Yellow Backie).
Bekijk alle Nederlandse nominaties en winnaars in het Cannes-overzicht van MarketingTribune.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Cannes Lions
- The Next Rembrandt
- goud
- winnaar
- ING
- Parool
- Cannes
- Leeuw
- shortlist
- J. Walter Thompson Amsterdam
- uitreiking
- JWT
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

