Zalando adverteert styling-service in tv-spot

Zalando adverteert styling-service in tv-spot
  • Bureaus
  • 13 sep 2018 @ 10:26
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • CommercialsCampagnesBrandingWebwinkel

Zalando brengt zijn gratis personal styling-service Zalon op de Nederlandse televisie. Daarin maken we kennis met Tom, de ijkpersoon voor de Zalon-app. De service moet groeien in Nederland.

Twee weken lang zien we hoe de 37-jarige Tom online door de suggesties van zijn Zalon-stylist scrolt en zijn nieuwe outfits thuis ontvangt. Zalon zet daarmee een belangrijke stap in het vergroten van zijn bekendheid op de Nederlandse markt. De focus ligt op mannen en vrouwen van 30-59 jaar die, net als Tom, graag goed voor de dag willen komen in hun eigen stijl en met het gemak van een persoonlijke outfit-box.

Hoe werkt het Zalon-concept?

De inhoud en vorm van de commercial zijn gebaseerd op de uitkomsten van representatief onderzoek, waarin 1.200 respondenten drie Zalon-spots beoordeelden op verschillende elementen. Wat zowel mannen als vrouwen het meest aansprak, was het makkelijk te begrijpen concept van Zalon: de klant vult zijn of haar persoonlijke smaak en voorkeuren in, de stylist doet de rest.

Anne Jobes, brand and creative director van Zalon: 'Via Tom willen we laten zien wat onze service uniek maakt: de gepassioneerde stylisten kennen de merken van Zalon door en door. Zij delen hun expertise via gratis stijladvies in persoonlijke outfits voor iedere gelegenheid.'

Zalando-CEO Ivo Scherkamp: 'Zalon vervult naast stijladvies ook een rol als inspirator. De focus ligt daarbij op het individu, wat je ook terugziet in deze commercial. Onze stylisten houden alle trends in de gaten, maar kijken bovenal naar de persoonlijke stijl van de klant.'

Media-inkoop via Wavemaker Global

Wavemaker Global zal de media-inkoop voor de commercial verzorgen. Als grootste media-inkoper van Nederland heeft Zalon het volste vertrouwen in deze partij. Scherkamp: 'We kijken uit naar de samenwerking en zijn benieuwd naar het bereik binnen onze doelgroep en hun reacties op de commercial.'​

Zalon is de styling-service van Zalando en 'dé place to be voor individuen die van top tot teen gestyled willen worden zonder er het hoofd over of een spaarvarken voor te breken', aldus Zalando. In 2015 ontstaan in Duitsland, zette Zalon in 2016 voet aan Nederlandse grond en vanaf 2017 ook in Vlaanderen. Op Zalon.nl geef je aan hoe je eruit ziet, wat voor stijl je hebt en van welke merken je houdt. De stylist maakt op basis van die criteria gratis een selectie waarmee één of twee outfits te creëren zijn. Als een item niet past of kleurt kan een klant deze terug in de doos leggen en gratis retourneren.

Zalando is Europa’s grootste online fashion-platform voor vrouwen, mannen en kinderen. Het assortiment van rond 2.000 internationale merken bestaat uit wereldwijde populaire, fast-fashion en lokale merken, aangevuld met artikelen van eigen private labels. Zalando is actief in zeventien landen: België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Spanje, Tsjechië, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Het bedrijf opereert logistiek vanuit vijf centraal gelegen distributiecentra in Duitsland, ondersteund door distributiecentra in Noord-Italië, Frankrijk en Zweden.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken