Natwerk belooft 'totale creatieve vrijheid' in eigen bureaucampagne
- Bureaus
- 19 mrt 2024 @ 09:44
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 19 mrt 2024 @ 09:44
- Nanny Kuilboer
In hun eigen bureaucampagne op BNR en in het FD belooft Natwerk ‘totale creatieve vrijheid van een van de laatste onafhankelijke grote bureaus’. Het reclamebureau zet zich hiermee af tegen de consolidatie in reclameland.
Het bureau ziet een consolidatie in reclameland die volgens eigenaar Nawerk Reinier Steures leidt tot afvlakking van creativiteit en tot onnodige managementlagen die weer zorgen voor duurdere campagnes. Steures: ‘Wij willen laten zien dat er nog creatieve bureaus van formaat zijn, die impactvolle campagnes maken die werken.’
Radiospot in gebarentaal
Steures vervolgt: ‘Onafhankelijk zijn valt op, en dat is goed voor klant en bureau. Klanten zijn op zoek naar resultaatgerichte creatieve impact. In onze bureaucampagne benadrukken we daarom onze onafhankelijkheid door de ruimte te bieden aan totale creatieve willekeur, iets waar een netwerkbureau met de vele lagen, investeerders, stakeholders en een internationaal HQ niet zo snel toe zou besluiten. Een heliumstem die de commercial inspreekt, een advertentie in wartaal en een radiospot in gebarentaal.
Creativiteit gaat verloren
Natwerk, dat zich profileert als reclamebureau mét een netwerk zet zich af tegen de vele netwerkbureaus. Steures: ‘Daar gaat veel creativiteit verloren. Er zijn nog maar weinig bureaus niet overgenomen door netwerken of investeringsmaatschappijen. Het werk dat daarna gemaakt wordt, laat vaak te wensen over. Dat komt omdat specialisten wegtrekken en er een groot, log, duur en generalistisch geheel overblijft. Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed dat ondernemers na lang hard werken daar iets voor terug willen zien, maar omdat wij onafhankelijk zijn hoef ik m’n marges niet te rapporteren aan New York en kan ik m’n marges investeren in m’n klanten, het werk voor m’n klanten en m’n team. Geen netwerk, maar Natwerk.’
Luister hier naar de radiocommercials.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Hornbach lanceert najaarscampagne 'Luister naar je handen'
- RTL maakt overstap naar Dentsu
- ABN Amro illustreert in nieuwe campagne gekte op de huizenmarkt
- Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group
- Bouwbedrijf Heijmans lanceert nieuwe merkcampagne 'Het kan...
- Defensie lanceert nieuwe campagne 'Dienjaar'
Laatste Nieuws
- Selmore en DotControl winnen pitch... 10-10-2024
- Campagne Greenflag tegen digitale... 10-10-2024
- Topfotograaf Robin de Puy tekent bij... 09-10-2024
- Claire Daemen over Adnight 2024:... 09-10-2024
- Gemeente Den Haag lanceert... 09-10-2024
- Nieuwe campagne Zalando speelt in op... 09-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing