Natwerk belooft 'totale creatieve vrijheid' in eigen bureaucampagne
- Bureaus
- 19 mrt 2024 @ 09:44
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 19 mrt 2024 @ 09:44
- Nanny Kuilboer
In hun eigen bureaucampagne op BNR en in het FD belooft Natwerk ‘totale creatieve vrijheid van een van de laatste onafhankelijke grote bureaus’. Het reclamebureau zet zich hiermee af tegen de consolidatie in reclameland.
Het bureau ziet een consolidatie in reclameland die volgens eigenaar Nawerk Reinier Steures leidt tot afvlakking van creativiteit en tot onnodige managementlagen die weer zorgen voor duurdere campagnes. Steures: ‘Wij willen laten zien dat er nog creatieve bureaus van formaat zijn, die impactvolle campagnes maken die werken.’
Radiospot in gebarentaal
Steures vervolgt: ‘Onafhankelijk zijn valt op, en dat is goed voor klant en bureau. Klanten zijn op zoek naar resultaatgerichte creatieve impact. In onze bureaucampagne benadrukken we daarom onze onafhankelijkheid door de ruimte te bieden aan totale creatieve willekeur, iets waar een netwerkbureau met de vele lagen, investeerders, stakeholders en een internationaal HQ niet zo snel toe zou besluiten. Een heliumstem die de commercial inspreekt, een advertentie in wartaal en een radiospot in gebarentaal.
Creativiteit gaat verloren
Natwerk, dat zich profileert als reclamebureau mét een netwerk zet zich af tegen de vele netwerkbureaus. Steures: ‘Daar gaat veel creativiteit verloren. Er zijn nog maar weinig bureaus niet overgenomen door netwerken of investeringsmaatschappijen. Het werk dat daarna gemaakt wordt, laat vaak te wensen over. Dat komt omdat specialisten wegtrekken en er een groot, log, duur en generalistisch geheel overblijft. Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed dat ondernemers na lang hard werken daar iets voor terug willen zien, maar omdat wij onafhankelijk zijn hoef ik m’n marges niet te rapporteren aan New York en kan ik m’n marges investeren in m’n klanten, het werk voor m’n klanten en m’n team. Geen netwerk, maar Natwerk.’
Luister hier naar de radiocommercials.

-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Belastingdienst lanceert 'handige' campagne
- Intertoys brengt De Grote Sinterklaasfilm tot leven
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
Laatste Nieuws
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
- Neople wint publieksprijs bij... 11-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

