Natwerk belooft 'totale creatieve vrijheid' in eigen bureaucampagne

Natwerk belooft 'totale creatieve vrijheid' in eigen bureaucampagne
  • Bureaus
  • 19 mrt 2024 @ 09:44
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

In hun eigen bureaucampagne op BNR en in het FD belooft Natwerk ‘totale creatieve vrijheid van een van de laatste onafhankelijke grote bureaus’. Het reclamebureau zet zich hiermee af tegen de consolidatie in reclameland.

Het bureau ziet een consolidatie in reclameland die volgens eigenaar Nawerk Reinier Steures leidt tot afvlakking van creativiteit en tot onnodige managementlagen die weer zorgen voor duurdere campagnes. Steures: ‘Wij willen laten zien dat er nog creatieve bureaus van formaat zijn, die impactvolle campagnes maken die werken.’

Radiospot in gebarentaal
Steures vervolgt: ‘Onafhankelijk zijn valt op, en dat is goed voor klant en bureau. Klanten zijn op zoek naar resultaatgerichte creatieve impact. In onze bureaucampagne benadrukken we daarom onze onafhankelijkheid door de ruimte te bieden aan totale creatieve willekeur, iets waar een netwerkbureau met de vele lagen, investeerders, stakeholders en een internationaal HQ niet zo snel toe zou besluiten. Een heliumstem die de commercial inspreekt, een advertentie in wartaal en een radiospot in gebarentaal.

Creativiteit gaat verloren
Natwerk, dat zich profileert als reclamebureau mét een netwerk zet zich af tegen de vele netwerkbureaus. Steures: ‘Daar gaat veel creativiteit verloren. Er zijn nog maar weinig bureaus niet overgenomen door netwerken of investeringsmaatschappijen. Het werk dat daarna gemaakt wordt, laat vaak te wensen over. Dat komt omdat specialisten wegtrekken en er een groot, log, duur en generalistisch geheel overblijft. Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed dat ondernemers na lang hard werken daar iets voor terug willen zien, maar omdat wij onafhankelijk zijn hoef ik m’n marges niet te rapporteren aan New York en kan ik m’n marges investeren in m’n klanten, het werk voor m’n klanten en m’n team. Geen netwerk, maar Natwerk.’

Luister hier naar de radiocommercials.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken