Natwerk belooft 'totale creatieve vrijheid' in eigen bureaucampagne
- Bureaus
- 19 mrt 2024 @ 09:44
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 19 mrt 2024 @ 09:44
- Nanny Kuilboer
In hun eigen bureaucampagne op BNR en in het FD belooft Natwerk ‘totale creatieve vrijheid van een van de laatste onafhankelijke grote bureaus’. Het reclamebureau zet zich hiermee af tegen de consolidatie in reclameland.
Het bureau ziet een consolidatie in reclameland die volgens eigenaar Nawerk Reinier Steures leidt tot afvlakking van creativiteit en tot onnodige managementlagen die weer zorgen voor duurdere campagnes. Steures: ‘Wij willen laten zien dat er nog creatieve bureaus van formaat zijn, die impactvolle campagnes maken die werken.’
Radiospot in gebarentaal
Steures vervolgt: ‘Onafhankelijk zijn valt op, en dat is goed voor klant en bureau. Klanten zijn op zoek naar resultaatgerichte creatieve impact. In onze bureaucampagne benadrukken we daarom onze onafhankelijkheid door de ruimte te bieden aan totale creatieve willekeur, iets waar een netwerkbureau met de vele lagen, investeerders, stakeholders en een internationaal HQ niet zo snel toe zou besluiten. Een heliumstem die de commercial inspreekt, een advertentie in wartaal en een radiospot in gebarentaal.
Creativiteit gaat verloren
Natwerk, dat zich profileert als reclamebureau mét een netwerk zet zich af tegen de vele netwerkbureaus. Steures: ‘Daar gaat veel creativiteit verloren. Er zijn nog maar weinig bureaus niet overgenomen door netwerken of investeringsmaatschappijen. Het werk dat daarna gemaakt wordt, laat vaak te wensen over. Dat komt omdat specialisten wegtrekken en er een groot, log, duur en generalistisch geheel overblijft. Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed dat ondernemers na lang hard werken daar iets voor terug willen zien, maar omdat wij onafhankelijk zijn hoef ik m’n marges niet te rapporteren aan New York en kan ik m’n marges investeren in m’n klanten, het werk voor m’n klanten en m’n team. Geen netwerk, maar Natwerk.’
Luister hier naar de radiocommercials.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners 21-03-2025
- Ontmoet Bobbie en haar familie21-03-2025
- De impact van laaggeletterdheid:... 20-03-2025
- Eerste AI-inhaakbillboard met... 20-03-2025
- NPO kiest team5pm als strategische... 20-03-2025
- Nieuw bureau Nami combineert... 18-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center